رئیس پلیس استان بوشهر گفت: باند حرفه‌ای قاچاق پرندگان کم‌یاب شکاری در عسلویه متلاشی شد و از آنان ۳۷ بهله پرنده شکاری از نوع "شاهین" و" بالابان" کشف شد.
کد خبر: ۵۱۹۷۲۳
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۰ 05 November 2017
سردار خلیل واعظی صبح امروز در جمع خبرنگاران در عسلویه با اشاره به ارتقاء امنیت در استان بوشهر اظهار داشت: امنیت و احساس امنیت در استان بوشهر پایدار است و این مهم با اشرافیت پلیس و مشارکت همه جانبه مردم محقق شده است.

وی برخورد قاطع با قاچاق در همه موارد را در اولویت برنامه پلیس دانست و افزود: شهرستان عسلویه از وضعیت مطلوب امنیتی برخوردار است که در راستای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال، مبارزه با قاچاق در اولویت قرار دارد.

رئیس پلیس استان بوشهر، از متلاشی شدن باند قاچاق پرندگان شکاری در عسلویه خبرداد و خاطر نشان کرد: با تلاش نیروی انتظامی محموله بزرگ قاچاق پرندگان شکاری شامل شاهین و بالابان در عسلویه کشف شد.

وی با تشریح کشف این محمله بیان کرد: در پی دریافت گزارش‌های مردمی مبنی بر قاچاق پرندگان شکاری بوسیله گروهی قاچاقچی پرنده، پلیس مکان‌های احتمالی حضور این افراد را شناسایی و تحت نظر گرفت .

رئیس پلیس استان بوشهر بیان کرد:شامگاه جمعه 12 آبانماه تیم عملیاتی پلیس آگاهی شهرستان عسلویه سه دستگاه خودرو حامل پرندگان شکاری را در حالیکه بوسیله سه دستگاه موتورسیکلت اسکورت می‌شدند شناسایی و تحت تعقیب قرار داد.

فرمانده انتظامی استان بوشهر با اشاره به کشف 37 بهله پرنده شکاری تصریح کرد:با توقف این خودروها تعداد 37 بهله پرنده شکاری از نوع شاهین و بالابان کشف ، سه دستگاه خودرو و سه دستگاه موتوسیکلت توقیف  تعدادی متهم نیز دستگیر شدند.

سردار واعظی با بیان اینکه  ارزش ریالی پرندگان کشف شده بنا به نظر کارشناسان محیط زیست افزون بر 50 میلیارد ریال است ، خاطرنشان کرد :قاچاقچیان قصد داشتند این پرندگان را از سواحل عسلویه به یکی از کشورهای حوزه "خلیج فارس" منتقل کنند که با هوشیاری پلیس ناکام شدند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار