مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر با اشاره به سرمایه‌گذاری ۶هزار و ۱۰۰ میلیارد ریالی در ساخت سد دالکی گفت: امسال برای ساخت این سد ۸۶ میلیارد ریال ابلاغ شده که در صورت تامین منابع اعتباری، سد دالکی در موعد مقرر۴ ساله تکمیل می‌شود.
کد خبر: ۵۱۹۶۹۶
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۷ 05 November 2017
شاهپور رجایی ، با اشاره به اینکه یکی از راه‌های مقابله با خشکسالی مصرف بهینه آب است اظهار داشت: استان بوشهر از استان‌های خشک و کم‌آب کشور است که در این راستا معضلاتی در بخش آب کشاورزی و آشامیدنی وجود دارد.

وی با بیان اینکه طرح نوین آبیاری در اراضی نخیلات یکی از برنامه‌های مهم در حوزه مقابله با کم‌آبی است تصریح کرد: در این راستا اجرای آبیاری تحت فشار در اراضی نخیلات از برنامه‌های مهم امسال است که اقدامات موثری در دشتستان در حال اجراء است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر از اجرای طرح سددالکی در دشتستان خبرداد و افزود: این سد روی رودخانه شاهپور دالکی در حال ساخت است که در دو بخش شامل تونل انحراف آب و فرازبند برای تامین زیرساخت‌ها با پیشرفت 30 درصدی و بدنه سد با پیشرفت 5 درصدی است.

رجایی، مساحت حوزه آبریز سد دالکی را حدود پنج میلیارد و 500 کیلومتر مربع دانست و  گفت: ظرفیت مخزن سد دالکی حدود 270 میلیون مترمکعب طراحی شده که در بخش‌های کشاورزی، محیط زیست، صنعتی، آشامیدنی مصرف می‌شود.

وی، با بیان اینکه حجم آب قابل تنظیم سد دالکی سالانه 435 میلیون متر مکعب است تصریح کرد: سد دالکی از نوع خاکی با هسته آسفالتی است با  106 متر ارتفاع و طول تاج یک‌هزار 176 متر و دو تونل انحرافی به طول 701 و  790 متر است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهربا اشاره به سرمایه‌گذاری 6هزار و 100 میلیارد ریالی در ساخت سد دالکی گفت: امسال برای ساخت این سد 86 میلیارد ریال ابلاغ شده که در صورت تامین منابع اعتباری، سد دالکی در موعد مقرر4 ساله تکمیل می‌شود.

رجایی با بیان اینکه با تکمیل سد دالکی آب مورد نیاز  اراضی کشاورزی دشت دالکی و آب آشامیدنی منطقه تامین می‌شود گفت: تامین منابع مالی مهمترین مشکل ساخت سد دالکی است که برای حل مشکلات اعتباری این پروژه پیگیری‌های لازم در حال انجام است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار