فرمانده انتظامی استان بوشهر گفت: محموله بزرگ قاچاق پرندگان کم‌یاب در استان بوشهر کشف شد.
کد خبر: ۵۱۹۱۷۳
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۸ 04 November 2017
سردار خلیل واعظی صبح شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در راستای مقابله و مبارزه با قاچاق عزمی جدی داریم و در این راستا طرح‌های مختلف اطلاعاتی و عملیاتی اجرا می‌شود.

وی به افزایش کشفیات کالای قاچاق در استان بوشهر طی سال جاری اشاره کرد و ادامه داد: با تلاش‌های صورت گرفته فضا برای فعالیت قاچاقچیان در سطح استان بوشهر نا امن شده است.

فرمانده انتظامی استان بوشهر از کشف محموله قاچاق پرندگان کمیاب در عسلویه خبر داد و اضافه کرد: در پی دریافت گزارش‌های مردمی مبنی بر قاچاق پرندگان شکاری به وسیله گروهی قاچاقچی پرنده، پلیس مکان‌های احتمالی حضور این افراد را شناسایی و تحت نظر گرفت.

وی بیان کرد: شامگاه جمعه تیم عملیاتی پلیس آگاهی شهرستان عسلویه سه دستگاه خودرو حامل پرندگان شکاری را در حالی که به‌وسیله سه دستگاه موتورسیکلت اسکورت می‌شدند شناسایی و تحت تعقیب قرار داد.

سردار واعظی اضافه کرد: با توقف این خودروها تعداد ۳۷ بهله پرنده شکاری از نوع شاهین و بالابان کشف، سه دستگاه خودرو و سه دستگاه موتوسیکلت توقیف  تعدادی متهم نیز دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی استان بوشهر خاطرنشان کرد: ارزش ریالی پرندگان کشف شده بنا به نظر کارشناسان محیط زیست بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال است.

وی ادامه داد: قاچاقچیان قصد داشتند این پرندگان را از سواحل عسلویه به یکی از کشورهای حوزه خلیج فارس منتقل کنند که با هوشیاری پلیس ناکام شدند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار