امام جمعه آب‌پخش گفت: آمریکا دشمن شماره یک ملت ایران و آزادگان جهان است.
کد خبر: ۵۱۹۱۶۶
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۴ 04 November 2017
حجت الاسلام خداداد رضایی در خطبه های نماز جمعه آبپخش به خصوصیات شیعیان واقعی اشاره کرد و اظهار داشت: از خصوصیات شیعیان واقعی این است که فراوان به یاد خدا هستند و ذکر خداوند را می‌گویند.

وی تصریح کرد: انسان باید با قلبش نیز به یاد خدا بوده و لحظه‌ای غفلت در وجودش نباشد و به ذکر زبانی قانع نباشد و در عمل به یاد خدا باشد.

رضایی بیان داشت: از دیگر ویژگی‌های شیعیان باتقوا این است که اهل روزه و نماز باشند و این دو واجب الهی را به معنی واقعی کلمه به جا می آورند.

امام جمعه آبپخش به اهمیت روز ۱۳ آبان در تاریخ ایران اشاره کرد و ابراز داشت: روز ۱۳ آبان در تاریخ ایران اسلامی از روزهای بیادماندنی است که دارای اهمیت فراوان است و موجب تثبیت انقلاب اسلامی شد.

وی خاطرنشان کرد: لایحه کاپیتولاسیون برای به ذلت کشاندن ملت ایران تصویب شده بود و حق حاکمیت ملی ما را نقض می کرد که امام راحل با روشنگری خود و بیان معایب این لایحه سبب جوش و خروش مردم شد و در نهایت اجرای این لایحه لغو شد.

رضایی افزود: رژیم منحوس پهلوی بعد از این واقعه تصمیم به تبعید امام راحل عظیم الشان گرفت.

وی تصریح کرد: آنها با تبعید امام به دنبال جدایی امام از ملت بودند اما با لطف خدا این نقشه آنها نقش بر آب شد و رابطه معنوی امام و ملت بیش از گذشته شد.

امام جمعه آبپخش تسخیر لانه جاسوسی امریکا را از وقایع با اهمیت بعد از پیروزی انقلاب برشمرد و عنوان داشت: ۱۳ آبان سال ۵۸ نیز انقلاب دوم مردم ایران با دستان پرتوان دانشجویان پیرو خط امام به وقوع پیوست و سفارت امریکا یا لانه جاسوسی این کشور به تسخیر آنها درآمد و نقش بسزایی در حفظ انقلاب داشت.

وی افزود: روز ۱۳ آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی است و ملت ایران همواره با حضور پرشور و حماسی خود در راهپیمایی‌های مختلف مشت‌های گره کرده خود را بر دهان استکبار و ایادی آنها زده است.

امام جمعه آبپخش آمریکا را دشمن اصلی ملت ایران دانست و ابراز داشت: دشمن اصلی ملت ایران آمریکای جنایتکار است.

حجت الاسلام رضایی تصریح کرد: بعضی در خیال خام خود فکر می کنند که آمریکا دست از دسیسه ها و نیرنگ های خود کشیده است، نه اینطور نیست و کماکان دشمن شماره یک مردم ایران و آزادگان جهان آمریکای جهانخوار است.

خطیب جمعه آبپخش بیان داشت: وظیفه آحاد ملت ایران است که با بصیرت و آگاهی و پیروی از اوامر ولی امر مسلمین در مقابل آمریکا بایستند.

وی به فرا رسیدن اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: اولین حقیقت و پیام اربعین، خاطره و یاد رشادت‌ها و از خود گذشتگی‌های امام حسین علیه السلام را زنده نگه داریم تا شاهد وارونه جلوه دادن قیام عاشورا نباشیم.

رضایی افزود: دومین پیام اربعین، مبارزه با ظلم و ستم است که سیدالشهدا و یاران باوفایش در مقابل ظلم و جور زمان ایستادند و به شهادت رسیدند.

عزاداری خیابانی در روز اربعین ساعت ۹ صبح از مقابل بانک کشاورزی تا حرم مطهر شهدای گمنام با حضور هیئت‌های مذهبی شهر آبپخش برگزار خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار