امام جمعه بوشهر با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی، منبعث از فرهنگ اسلامی است گفت: برای نهادینه شدن فرهنگ اسلامی در جامعه تدوین نقشه جامع فرهنگ دینی در استان بوشهر ضروری است.
کد خبر: ۵۱۹۱۶۰
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۲ 04 November 2017
آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه بوشهر با اشاره به اینکه کوتاه آمدن در برابر آمریکا، استکبار جهانی را گستاخ‌تر می‌کند اظهار داشت: تنها راه مقابله با آمریکا، ایستادگی با توانمندی و قدرت و اقتدار بالا است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر، حمله به کشورهای بی اقتدار و ضعیف را از سیاست‌های راهبردی یک تهاجم دانست و افزود: در سیاست راهبردی نیروی تهاجم یک اصل وجود دارد و آن این است که اگر طرف مقابل دارای قدرت است باید در مقابل آن کوتاه آمد ولی اگر دارای ضعف باشد باید به آن حمله کرد که این سیاست و راهبرد در کشورهای استکباری از جمله آمریکا وجود دارد.

امام جمعه بوشهر با تاکید بر این نکته که نباید در برابر آمریکا کوتاه آمد تصریح کرد: نباید در برابر آمریکا کوتاه آمد بلکه در عرصه‌های مختلف تهاجم فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، علم و فناوری و دیگر عرصه‌ها باید مقابله و ایستادگی کرد.

صفایی بوشهری با تاکید بر شناخت دشمن در ابعاد مختلف خاطر نشان کرد: شناخت دشمن اصلی از جمله آمریکا یک اصل در جامعه است که باید این مهم مورد توجه همه قشرهای جامعه قرار بگیرد.

خطیب نماز جمعه بوشهر با اشاره به اینکه دانش‌آموزان آینده‌‌سازان این مرز و بوم هستند تاکید کرد: دانش‌آموزان باید علم‌آموزی و کار و تلاش را سرلوحه کار خود قرار دهند و تقویت ارتباط با خداوند متعال نیز باید مورد توجه باشد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر کم‌رنگ و محو شدن معنویت در جامعه از اهداف و دسیسه‌های دشمنان دانست و تاکید کرد: جهان استکبار دنبال این است که معنویت، ایمان، تقوا، ولایت‌مداری، فرهنگ مبارزه با استکبار و اخلاق اسلامی را در جامعه کم‌رنگ، بی‌رنگ و محو کند.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه جهان استکبار برای تحقق اهداف خود از همه ابزارها استفاده می‌کند گفت: جهان استکبار برای تحقق اهداف خود از فضای مجازی، فرستنده‌های ماهواره‌ای، شبکه‌های اینترنتی، مواد مخدر، بازی‌های رایانه‌ای و القاء روح عدم ادامه تحصیل استفاده می‌کند.

صفایی بوشهری، نوجوانان و جوانان را گل سرسبد جامعه اسلامی دانست و با تاکید بر تقویت معنویت در بین این قشر جامعه خاطر نشان کرد: جوانان و نوجوانان که گل سرسبد جامعه اسلامی ایران هستند باید ایمان و معنویت، بصیرت‌افزایی، تلاش در تحصیل، علم‌آموزی و رشد معنویت در آنها تقویت شود.

خطیب نماز جمعه بوشهر با گرامیداشت 13 آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی افزود: در روز 13 آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی مراسم ویژه‌ای برگزار می‌شود که از همه مردم استان بوشهر تقاضا می‌شود در این روز به ویژه امسال که رئیس جمهور آمریکا، سخنان سخیفی علیه ایران اسلامی مطرح کرد در مراسم 13 آبان حضوری فعال داشته باشند و شعارهای مرگ بر آمریکا سر دهند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با گرامیداشت 14 آبان روز فرهنگ عمومی اسلامی تصریح کرد: انقلاب اسلامی که یک انقلاب منبعث از فرهنگ اسلامی است باید این فرهنگ در جامعه نهادینه شود.

امام جمعه بوشهر با تاکید بر نهادینه شدن فرهنگ اسلامی در جامعه افزود: باید تمام نهادهای فرهنگی و نهادهای پشتیبان دینی، ان‌شالله در عرصه نهادینه کردن فرهنگ دینی تلاش کنند.

صفایی بوشهری با اشاره تدوین نقشه جامع فرهنگ دینی در استان بوشهر افزود: لازم است در هر استان، به ویژه استان بوشهر نقشه جامع فرهنگ دینی، نقشه راه این فرهنگ بر اساس سند چشم‌انداز توسعه طراحی و تدوین شود تا فرهنگ دینی در جامعه تحقق یابد.

خطیب نماز جمعه بوشهر با گرامیداشت اربعین حسینی، به راهپیمایی و پیاده‌روی مسلمانان در این روز پرداخت و خاطرنشان کرد: حماسه اربعین حسینی در کربلای معلی در کنار بارگاه مطهر اباعبدالله‌الحسین(ع) با حضور بیش از 20 میلیون مسلمان از سراسر جهان نشان از اقتدار و انسجام جهان اسلام است چراکه درهیچ کجای جهان نمونه ندارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار