ائمه جمعه شهرستان‌های استان بوشهر اعلام کردند: حضور میلیونی مسلمانان از سراسر جهان در مراسم اربعین حسینی در جوار بارگاه حضرت امام حسین(ع) نماد اقتدار، عزت و انسجام مسلمانان است.
کد خبر: ۵۱۹۱۵۷
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۱ 04 November 2017
امام جمعه موقت برازجان در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با گرامیداشت 13 آبان این روز را یادآور سه رویداد مهم و سرنوشت ساز در تاریخ ایران اسلامی دانست و اظهار داشت: بازداشت و تبعید امام خمینی(ره) از قم به ترکیه در سال 43، یورش ماموران شاه خائن به دانش‌آموزان و دانشجویان در دانشگاه تهران در سال 57 و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در سال 58 توسط دانشجویان مسلمان پیرو خط امام از جمله وقایع 13 آبان در تاریخ ایران اسلامی است.

حجت‌الاسلام حسین شیخی با تاکید بر حضور فعال همگان در مراسم 13 آبان افزود: با توجه به یاوه‌گویی‌های رئیس جمهور آمریکا علیه ملت و نهادهای انقلابی، حضور با شکوه در مراسم 13 آبان برای جواب دادن به سخنان رئیس جمهور منحرف آمریکا، امری مهم و ضروری است.

خطیب نماز جمعه برازجان از شهروندان برازجانی خواست در مراسم روز 13 روز ملی مبارزه با استکبارجهانی آبان حضوری فعال داشته باشند.

وی، با اشاره به شور و تحرک جوانان ایرانی افزود: شورآفرینی در ایران اسلامی به‌گونه‌ای است که نوجوانان 13 ساله قابلیت‌های خود را در سطح جوانان نشان می‌دهند.

امام جمعه موقت برازجان با اشاره به اینکه کوتاه آمدن در مقابل آمریکا نشان از ضعف و ناتوانی یک کشوراست گفت: در هیچ زمینه‌ای نباید به آمریکا اعتماد کرد و کوتاه آمدن در مقابل  استکبارجهانی نشان از ضعف و ناتوانی یک کشوراست.

شیخی با تاکید بر توجه جوانان و نوجوانان به آرمان‌های شهدا و فرهنگ انقلابی گفت: دشمنی اصلی ایران اسلامی و مسلمانان، آمریکا است و در هیچ زمینه‌ای نمی‌توان به این کشور و سران آن اعتماد کرد.

خطیب نماز جمعه برازجان با گرامیداشت 20 صفر اربعین حسینی تصریح کرد: از همه مردم عزادار دعوت می‌شود در مراسم و تجمع اربعین حسینی در میدان امام برازجان حضوری فعال و پرشوری داشته باشند.

وی با اشاره به برگزاری اربعین حسینی درجوار بارگاه حضرت امام حسین(ع) در کربلای معلی افزود: حضور میلیونی مسلمانان از سراسر جهان در مراسم اربعین حسینی در جوار بارگاه حضرت امام حسین(ع) نماد اقتدار، عزت و انسجام مسلمانان است.

مراسم 13 آبان پرشورتر از سال‌های قبل برگزار می‌شود

امام جمعه عسلویه در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با گرامیداشت روز 13 آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی بر حضور فعال در مراسم این روز تاکید کرد و اظهار داشت:  وقایع مهمی در 13 آبان در ادوار مختلف روی داده است و  هرگز این روز از ذهن ملت ایران فراموش نمی‌شود.

حجت‌الاسلام سید علی هاشمی‌نژاد خاطر نشان کرد:  13 آبان1343 سالروز تبعید امام خمینی (ره)، 13 آبان 57 روز شهادت 56 تن از دانش آموزان و 13 آبان 58سالروز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به دست دانشجویان از وقایع مهم 13 آبان در ادوار مختلف است.

وی با بیان اینکه ملت ایران در 13 آبان پرشورتر از گذشته شرکت می‌کنند تاکید کرد: با توجه به یاوه گویی‌های رئیس جمهور آمریکا  باید مراسم 13 آبان  امسال پرخروش‌تر و پرشورتر  از سال‌‌های قبل برگزار شود.

هاشمی‌نژاد با تاکید بر حضور فعال همه قشرهای جامعه در مراسم 13 آبان گفت:  نه تنها دانش آموزان وفرهنگیان بلکه عامه مردم حضور با شکوه در این مراسم داشته باشند تا به یاوه گویی‌های رئیس جمهور آمریکا پاسخ قاطع داده شود.

خطیب نماز جمعه عسلویه با اشاره به اربعین حسینی و تسلیت این روز مهم تصریح کرد: اربعین سید و سالار شهیدان در تاریخ اسلام دارای جایگاه مهمی است که اقتدار مسلمانان در این روز آشکار می‌شود.

امام جمعه عسلویه  با تسلیت درگذشت پدر سردارسرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی بیان کرد:خوشا به حال چنین پدری که فرزندی نمونه تربیت کردند چراکه سردار سلیمانی، سرداری نمونه در عرصه دفاع مقدس و نیروهای مسلح و مدافع حرم است.

وی با تاکید بر تحقق مطالبات مردم در عرصه‌‌های مختلف، به نشست با استاندار بوشهر پرداخت و خاطر نشان کرد: در نشست با استاندار بوشهر مطالبات مردم شهرستان عسلویه مورد توجه قرار گرفت که گراوند برای تحقق مطالبات مردم، قول مساعد داد که  در نخستین فرصت با مردم شهرستان عسلویه دیدار کنند.

آمریکا در هیچ زمینه‌ای قابل اعتماد نیست

امام جمعه موقت دیلم در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با تسلیت اربعین سید و سالاری شهیدان حضرت امام حسین(ع) بیان کرد: اجتماع عظیم اربعین حسینی در کربلا عظمت، قدرت، عشق و علاقه مسلمانان و شیعیان را به دنیا نشان می‌دهد و مشت محکمی بر دهان یاوه گویان است.

حجت‌الاسلام بیت‌الله پاک‌سرشت رمز بقاء عاشورای حسینی را اربعین سید و سالار شهیدان دانست و بیان کرد:پیاده‌روی میلیونی زائران حسینی و مسلمانان در کربلا،  پیام‌آور رمز بقای عاشورا است.

وی، با گرامیداشت 13 آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی بر حضور فعال در این مراسم تاکید کرد و افزود:مردم با حضور خود در مراسم 13 آبان بار دیگر مشت محکمی بر دهان رئیس جمهور یاوه‌گوی آمریکا می‌زنند.

خطیب نماز جمعه دیلم به ویژگی‌های روز ملی مبارزه با استکبارجهانی پرداخت و بیان کرد: 13 آبان روز تحقق شعار مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل و دیگر سران استکبار جهانی است.

امام جمعه موقت دیلم، با تاکید بر نهادینه شدن فرهنگ اسلامی در تمام عرصه‌های جامعه افزود:تقویت فرهنگ دینی از موارد مهم است که باید در لایه‌های مختلف جامعه مورد توجه قرار بگیرد.

پاک‌سرشت با بیان اینکه آمریکا در هیچ ادواری برای ایران قابل اعتماد نبوده و نیست گفت: با بررسی ادوار گذشته تاکنون در می‌یابیم که آمریکا اصلا قابل اعتماد نیست و نسل جوان این نکته مهم را نباید فراموش کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار