رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: توسعه مراکز آموزش عالی بر اساس ظرفیت‌های مناطق یکی از اولویت‌های دانشگاه آزاد است که در این راستا تاسیس دانشگاه آزاد نفت و گاز در استان بوشهر مورد توجه است.
کد خبر: ۵۱۶۷۰۹
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۳ 30 October 2017
فرهاد رهبر  ظهر امروز در نشست شورای اداری دانشگاه آزد اسلامی بوشهر با بیان اینکه این استان دارای ظرفیت مهمی در بخش‌های اقتصادی است اظهار داشت: استان بوشهر با داشتن 707 کیلومتر مرز دریایی با خلیج فارس ظرفیت مهمی در اجرای طرح‌های اقتصادی فراهم کرده که توسعه رشته‌های تحصیلی در این راستا از ضروریات است.

وی استان بوشهر را منطقه‌ای زرخیز در حوزه نفت و گاز دانست و تصریح کرد: ظرفیت نفت، گاز و دریا فرصت مهمی برای علم‌اندوزی و دانش‌افزایی و اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی فراهم کرده است که این مهم در دستور کار دانشگاه آزاد اسلامی قرار دارد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی از تاسیس دانشگاه آزاد  نفت و گاز در استان بوشهر خبرداد و خاطر نشان کرد:توسعه مراکز آموزش عالی بر اساس ظرفیت‌های مناطق یکی از اولویت‌های دانشگاه آزاد است که در این راستا تاسیس دانشگاه آزاد نفت و گاز در استان بوشهر مورد توجه است.

رهبر، دریا را یکی از ثروت‌های مهم خدادادی دانست و تاکید کرد: بر اساس این ظرفیت‌ها رشته‌های دانشگاه آزاد اسلامی ایجاد وزمینه بهره‌برداری از قابلیت‌های مناطق بر اساس برنامه‌های دانش‌بنیان فراهم می‌شود.

وی با بیان اینکه توان پژوهشی در دانشگاه آزاد اسلامی بسیار بالا و روز افزون است گفت: توان علمی و پژوهشی دانشجویان این مرکز آموزش عالی بسیار قابل توجه است که باید با استفاده از این ظرفیت زمینه اشتغال و بهره‌مندی مردم منطقه از آن فراهم شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ظرفیت مجتمع‌های پتروشیمی در استان بوشهر را مورد اشاره قرار داد و گفت: جلوگیری ازخام فروشی  یکی از ظرفیت‌های مجتمع‌های پتروشیمی است که باید از همه ظرفیت برای تولید محصول و صادرات آن استفاده کرد.

رهبر با تاکید بر فلرگیری از صنایع پارس جنوبی بیان کرد: ایجاد شرکت‌های دانش بنیان برای فلرگیری از  پالایشگاه‌های گاز می‌تواند ظرفیتی ارزشمند برای پیش بینی توسعه دانشگاه آزاد در استان بوشهر باشد.

وی با تاکید بر ریشه کنی فقر در استان بوشهر تصریح کرد:  بوشهر استانی ثروتمند است که با استفاد از این ظرفیت‌ها باید فقر زندگی مردم که در زیر امواج دریا گمشده ریشه‌کن شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار