استاندار بوشهر گفت: با توجه وجود برخی مراکز حساس و حیاتی کشور در استان بوشهر، برای ارتقا مصونیت این مراکز، برگزاری رزمایش و تقویت زیرساخت‌های پدافند غیرعامل در اولویت قرار دارد.
کد خبر: ۵۱۶۱۶۴
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۰ 29 October 2017
عبدالکریم گراوند پیش از ظهر امروز در همایش تخصصی پدافند پرتوی استان بوشهر با اشاره به نقش مهم پدافند غیرعامل  در پیشگیری از خسارات در زمان وقوع بحران‌ها اظهار داشت: با بررسی جنگ‌ها و ناامنی که در طول حیات بشر می‌توان دریافت که پیشگیری از وقوع  بحران‌ها خسارات مالی و تلفات انسانی را به شدت کاهش می‌دهد.

وی با تاکید بر پیشگیری از غفلت در حوزه پدافند غیرعامل در عرصه‌های مختلف جامعه و مراکز مهم و حساس گفت: با بررسی جنگ‌های مختلف در جهان در می‌یابیم که دشمنان بشریت برای نابودی ملت‌ها از هیچ کوششی فروگذاری نمی‌کنند که این مهم در جنگ 8 ساله علیه نظام جمهوری اسلامی ایران مشهود است.

استاندار بوشهر با اشاره به اینکه در جنگ تحمیلی، دشمنان ایران اسلامی از تمام تجهیزات مدرن و پیشرفته استفاده کردند خاطرنشان کرد: استکبار جهانی برای از پای درآوردن انقلاب اسلامی با استفاده از رژیم بعث عراق و دیگر هم‌پیمانانش جنگ علیه جمهوری اسلامی با تجهیزات مدرن و پیشرفته تحمیل کرد که پیروزی در مقابل این دشمنان از افتخارات ایران اسلامی است.

گراوند، با اشاره به جنگ‌های دیگر در نقاط مختلف جهان از جمله پاکستان، افعانستان، یمن، سوریه، مرزهای لبنان و دیگر نقاط افزود: این جنگ‌ها با طراحی استکبار به وقوع پیوست که با تشکیل گروه‌های تکفیری مانند القائده، داعش و دیگر تروریست‌ها که دست پروده استکبار و آمریکای جانخوار است، ناامنی گسترده‌ای در جهان حتی در کشورهای اروپایی و آمریکایی ایجاد کردند.

وی با تاکید بر مقابله با ظلم و ستم گفت: یکی از برنامه‌های مهم برای پیشگیری از خسارت در بخش‌های مختلف اجرای طرح‌های پدافندی از جمله پدافند غیر عامل است.

استاندار بوشهر با تاکید بر مصونیت قرار دادن مراکز مهم و حساس در مقابل بحران‌ها و وقایع خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه ذات و جوهره استکبار جهانی کشتار و جنایات است باید برنامه‌ریزی در ایجاد مصونیت در فراهم کردن امکانات اقدام شود.

گراوند با بیان اینکه برای حفظ شعار استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی نیاز به افزایش توانمندی در حوزه پدافند غیرعامل است گفت: هر چند نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران از توانمندی بالا و عظمت بازدارندگی ویژه‌ای برخوردار هستند ولی نیاز به توانمند سازی پدافند غیرعامل در حوزه زیرساختی است.

وی، با بیان اینکه حوزه پدافند غیرعامل حوزه وسیعی است خاطرنشان کرد: پدافند غیر عامل در عرصه انسانی و امکاناتی است که پدافند غیر عامل در بخش‌های کشاورزی، دارویی، زیست محیطی و دیگر عرصه‌ها راه‌اندازی شده است.

گراوند، نیروگاه اتمی بوشهر، پارس جنوبی، تاسیسات نفت در جزیره خارگ را از مراکز مهم و حساس کشور در استان بوشهر دانست و تاکید کرد:با توجه وجود برخی مراکز حساس و حیاتی کشور در استان بوشهر، برای ارتقا مصونیت این مراکز، برگزاری رزمایش و تقویت زیرساخت‌های پدافند غیرعامل در اولویت قرار دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار