امام جمعه عسلویه گفت: در بحث اشتغال در پارس جنوبی اولویت با اهالی شهرستان عسلویه و استان بوشهر است و باید عدالت در اشتغال این منطقه رعایت شود.
کد خبر: ۵۱۱۷۹۱
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۸ 21 October 2017
حجت‌الاسلام سید علی هاشمی‌نژاد در خطبه‌های امروز نماز جمعه عسلویه به گناهان کبیره اشاره کرد و اظهار داشت: دروغ یکی از گناهان کبیره است که آثار شومی هم در دنیا ودرآخرت برای دروغگو در پی دارد.

وی به مواردی که دروغ از نظر دین و شرع مجاز شمرده شده اشاره کرد و افزود: از جمله مواردی که دروغ گفتن جایز است وقتی است که جان و مال و آبروی فرد مسلمانی درخطر باشد و ظالمی قصد آن کرده باشد. در چنین جایی دروغ گفتن جایز است و روایت شده از پیامبر اسلام که حتی قسم دروغ خوردن که کفاره دارد برای خلاصی جان یا مال مسلمانی از دست ظالم کفاره ندارد.

هاشمی‌نژاد اضافه کرد: یکی از موارد دیگری که اسلام دروغ گفتن را مجاز شمرده در جایی است که اصلاح ذات‌البین در میان باشد؛ مثلا قرار است پیغامی برای فردی ببرد که این پیغام ممکن است مفسده‌ای درپی داشته باشد و باعث کدورت و دشمنی بیشتر شود. در اینجا اشکال ندارد که دروغ بگوید و روایت از پیامبر(ص) است که اصلاح کننده کذاب نیست یا روایت هست که خداوند دوست دارد دروغی که برای صلاح و اصلاح گفته شود و دشمن دارد سخنی را که موجب فساد می‌شود.

برخی دچار خواب گرفتگی وغفلت هستند

امام جمعه عسلویه با نقل فرازهایی از بیانات رهبر انقلاب در دیدار نخبگان جوان گفت: به گفته رهبر معظم انقلاب، در ۴۰ سال  گذشته ملت ایران به جهانیان ثابت کرده است که می‌توان از ابرقدرت‌ها نترسید و با وجود تحریم‌ها به رشد و پیشرفت رسید و این در جامعه ما عملی شده است.

وی ادامه داد: رهبر انقلاب تاکید کردند که باید دشمن را بشناسیم زیرا هر ملتی دشمنان را نشناسد مورد تهدید و خطر قرار می‌گیرد. ملت و مسئولان ایران باید دچار خواب زدگی و غفلت نشوند زیرا در این صورت به ما شبیخون می‌زنند و غارت می‌شویم باید مجهز و مسلح در سنگر آماده باشیم، متاسفانه برخی دچار خواب گرفتگی وغفلت هستند.

مردم جواب خوبی به ترامپ دادند

هاشمی‌نژاد به سخنان توهین‌آمیز ترامپ اشاره کرد و گفت: سخنان سخیف او را محکوم می‌کنیم و از مردم و مسئولین تشکر می‌کنیم. خوب جواب او را دادند و قاطعانه موضع گرفتند. این اولین بار نیست و آخرین بار هم نخواهد بود. اینها قلدر و برتری‌طلب هستند.

وی گفت: ما با این سخنان آشنا هستیم، دلیل این توهین‌ها شکست‌ها و تودهنی‌هایی است که از ملت ایران خورده‌اند. ملت ایران قریب چهل سال است که به آمریکا تو دهنی می‌زند. این رئیس جمهور آمریکا باعث انزوا و نابودی کامل آمریکا خواهد شد. بین ملت خود هم جایگاهی ندارد اروپا و همدستانش هم دربرابر او موضع گرفتند.

امام جمعه عسلویه با اشاره به انتصاب و معرفی استاندار بوشهر گفت: از زحمات استاندار سابق تشکر می‌کنم و به آقای گراوند تبریک عرض می‌کنم. مردم شهرستان از استاندار جدید مطالبات و خواسته‌هایی دارند که مهم‌ترین آنها را اینجا مطرح می‌کنم.

لزوم رفع آلایندگی‌ها در عسلویه

وی بیان کرد: یکی از مطالبات مهم مردم بحث رفع آلودگی مخرب است که دامن‌گیر این مردم است و باید فکر اساسی برای آن بکنند که تاکنون فکری به حال آن نکرده‌اند.

هاشمی‌نژاد خاطرنشان کرد: موضوع دیگر بحث اشتغال است که متاسفانه برخی مسئولان تاسیسات وقتی فرد غیربومی مراجعه می‌کند بهانه می‌کنند که می‌خواهیم بومی بگیریم  و وقتی یک بومی مراجعه می‌کند می‌گویند بعدا به شما خبر می‌دهیم اما بعدا متوجه می شویم اتفاق دیگری می افتد و نورچشمی‌ها سرکار می‌روند.

مسئولان در بین مردم باشند

وی تصریح کرد: این که نورچشمی سر کار می‌روند ظلم و بی‌عدالتی در حق این مردم است. در بحث اشتغال اولویت با اهالی این شهرستان و استان است.

امام جمعه عسلویه تصریح کرد: نکته دیگر که به استاندار قبل آقای سالاری هم گفتم و محقق نشد این است که بیایند در بین مردم این حضور پیدا کنند و درد دل این مردم را بشنوند. مردم حرف‌هایی دارند، بیایند، بشنوند و برای رفع دردها مرهمی باشند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار