مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی با اشاره به افزایش تولید گاز از فازهای پارس جنوبی گفت: تولید گاز مصرفی کشور از ۶۴ درصد سال گذشته در نیمه نخست امسال به ۷۰ درصد افزایش یافته است.
کد خبر: ۵۰۹۹۵۱
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۲ 17 October 2017
مسعود حسنی ظهر امروز در  نشست هم‌اندیشی مدیران عامل شرکت‌های پالایش گاز در عسلویه با تاکید بر نقش مهم فازهای پارس جنوبی در تامین گاز مصرفی کشور اظهار داشت: با توان متخصصان داخلی بر اساس سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ضمن تکمیل و افتتاح پالایشگاه گاز فازهای مختلف پارس جنوبی ظرفیت این فازها در تولید گاز افزایش یافته است.

وی با اشاره به افزایش شش درصدی تولید گاز در منطقه پارس جنوبی خاطر نشان کرد:تولید گاز مصرفی کشور از 64 درصد  سال گذشته در نیمه نخست امسال به 70 درصد افزایش یافته است.

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی به افزایش تولیدات پالایشگاه‌های مجتمع گاز پارس جنوبی در سال 95 اشاره کرد و گفت: حجم تولیدات مجتمع گاز پارس جنوبی با تلاش متخصصان داخلی امسال افزایش چشمگیری دارد.

وی از تولید گاز اتان و بوتان در پالایشگاه‌های پارس جنوبی خبرداد و تصریح کرد: سال گذشته در  پالایشگاه‌های مجتمع گاز پارس جنوبی میزان تولید اتان 42 درصد و تولید بوتان 5.5 درصد نسبت به سال پیش از آن افزایش داشته است.

حسنی با اشاره به افزایش تولید گوگرد و میعانات گازی در مجتمع گازی پارس جنوبی افزود: در سال گذشته تولید گوگرد حدود 31 درصد  و  تولید میعانات گازی بیش از 14 درصد  نسبت به سال ماقبل آن رشد داشته است.

به گفته مدیر عامل مجتمع گاز پارس جنوبی این نرخ رشد برای میزان گاز شیرین تولیدی مجتمع برابر 22 درصد بوده و گاز ترش مجتمع نیز شاهد افزایش تولید 4 درصدی بوده است.

وی به کاهش چشمگیر فلرینگ در فازهای یک تا 10 پارس جنوبی اشاره کرد و افزود: حجم گازهای ارسالی به فلرها از 2 هزار 900 میلیون متر مکعب در سال 1378 به 400 میلیون متر مکعب در سال 95 رسیده و این روند امسال نیز کاهش داشته است.

حسنی با اشاره به بهره برداری از پالایشگاه‌های ششم تا دهم  پارس جنوبی در سال‌های اخیرگفت: مجتمع گاز پارس جنوبی برای کاهش میزان فلرینگ این پالایشگاه‌ها برنامه‌ریزی کرده و در 2 سال آینده میزان فلرینگ این پالایشگاه‌ها نیز به شدت کاهش می‌یابد.

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی بر توجه به موضوعات اقتصادی در مدیریت پالایشگاه‌ها تأکید کرد و افزود: امروز مجتمع گاز پارس جنوبی با تعریف و انجام یک مطالعه در بخش اقتصادی و خدماتی، ترکیب هزینه‌ها و قیمت تمام شده محصولات خود را مشخص کرده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار