امام جمعه موقت بردخون گفت: تعامل با روحانیون موجب اعتلای تعلیم و تربیت می شود.
کد خبر: ۵۰۹۴۸۱
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۰ 16 October 2017
حجت الاسلام محمدجواد عاشوری صبح دوشنبه در دیدار با رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه بردخون اظهار داشت: تعامل و ارتباط با روحانیون موجب اعتلای تعلیم و تربیت می شود.

وی افزود: هماهنگی خانواده ها با مدارس و اجرای برنامه های آموزشی باعث پیشرفت بیشتر دانش آموزان در زمینه علمی می شود و مدرسه نیز به عنوان یک نهاد تربیتی می تواند با هماهنگ ساختن خود با خانواده ها در زمینه های پرورشی مسیر را برای ارتقاء مباحث تربیتی هموار کند.

عاشوری با اشاره به اینکه ارتباط بیشتر خانه و مدرسه شیوه مشترک و مؤثر تربیتی را ایجاد می کند، اضافه کرد: بر اساس فرمایش قرآن، آموزش و پرورش، مدرسه و خانواده ها باید توجه و ارتباط مستحکمی داشته باشند.

امام جمعه موقت بردخون حضور روحانیون و مبلغان دینی را پشتوانه ای محکم برای نظام تعلیم و تربیت دانست و گفت: با توجه به تبلیغات مسموم دشمن و شبیخون فرهنگی لزوم حضور مستمر روحانیون در مدارس و بیان واقعیت های جامعه بیش از گذشته احساس می شود.

رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه بردخون نیز گفت: همکاری روحانیون و مبلغان دینی با آموزش و پرورش پیشینه و سابقه ای طولانی دارد که نمونه های این همکاری را در روحیه و مشارکت شهیدان باهنر، بهشتی، مفتح و مطهری می توان دنبال کرد.

ظهیر محمودی افزود: رویکرد سند ملی تحول بنیادین آموزش و پرورش، تربیتی و آن هم از نوع تربیت اسلامی می باشد که شامل مفاهیم اساسی و فلسفه تربیت اسلامی و راهکارها است که این امر نیز نیاز به صاحب نظران علوم اسلامی دارد.

وی اضافه کرد: حضور ائمه جمعه و جماعات در نماز جماعت و مراسمات مذهبی و برنامه های مناسبتی مدارس نمونه ای از همکاری و تعامل با روحانیون و وعاظ است تا دانش آموزان با علوم دینی و معرفتی بیشتر آشنا شوند و شبهات و سئوالات آنان پاسخ داده شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار