در حالی که افزایش قابل توجه مبلغ قبوض برق شهروندان در استان بوشهر از جمله آبدان باعث نارضایتی مردم شده است، مدیریت برق اعلام کرد که این نرخ‌ها مصوب مجلس است.
کد خبر: ۵۰۹۳۶۹
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۱ 16 October 2017
رضا محمدی: امروز برق به عنوان یک جزء لاینفک زندگی همه مردم محسوب می‌شود و نمی‌توان باور کرد که روزگاری همین مردم بدون برق هم زندگی‌می‌کردند و مشکلی هم نداشتند.

پدرها و مادرهایمان بارها تعریف کرده‌اند که نیمی از عمر خود را در روستا و بدون برق زندگی کرده‌اند ولی هم‌اکنون در هیچ روستایی بدون برق نمی‌توان زندگی کرد چرا که همه امور به برق مرتبط است.

علاوه بر اقدامات صورت گرفته برای توسعه تولید برق، شبکه‌های توزیع و انتقال نیروی برق نیز در سطح کشور گسترده شده است و این انرژی در اختیار همه افراد قرار دارد.

در کنار خدمات مختلف و متنوعی که اداره برق به مشترکین خود ارائه می‌کند، هر دوره یک قبض برای مشترکین صادر می‌شود تا بهای برق مصرفی و خدمات دریافتی پرداخت شود.

در این دوره در بسیاری از نقاط مختلف شاهد افزایش قابل توجه مبلغ قابل پرداخت درج‌شده در قبوض برق شهروندان هستیم که این موضوع باعث شده تا مردم نسبت به این مبلغ معترض شوند.

شهر آبدان نیز از این امر مستثنی نبوده و افزایش مبلغ برق باع شده تا جمعی از اهالی بخش آبدان از وضعیت بالای قبوض برق گلایه مند باشند و خواستار رسیدگی مسئولان به این موضوع شوند.

افزایش شش برابری قبض

یکی از شهروندان آبدانی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: متاسفانه مسئولان برق استان و شهرستان فکری به حال شهروندان آبدانی نداشته‌اند.

ابراهیم دوریشی ادامه داد: در ماه‌های قبلی هزینه قبض برق خانگی به مبلغ ۱۰۰ هزار تومان محاسبه می‌شد اما متاسفانه قبض جدید که دریافت کردم متوجه شدم مبلغ ۶۰۰ هزار تومان اعمال شده است .

وی از مسئولان خواست تا هرچه سریعتر این موضوع مهم را بررسی کنند.

شهروند آبدانی عنوان کرد: در این ماه‌ها خیلی از وسایل برقی خود را خاموش نگه داشته بودیم.

مسئولان پاسخگو باشند

رضا کاظمی یکی دیگر از شهروندان آبدانی با بیان اینکه دو بار به اداره برق شهرستان مراجعه کرده‌ام ولی تاکنون جوابی دریافت نکرده‌ام، از مسئولان خواست تا پاسخ مناسب‌تری به مردم بدهند.

وی بیان داشت: نرخ برق در بین مردم بخش آبدان فاجعه بزرگ است و مردم آبدان این روزها حال خوبی ندارند.

صفر ابراهیمی دیگر شهروند آبدانی ضمن گلایه شدید از مسئولان برق تصریح کرد: قبوض برق خانگی ما ۶۰۰ هزارتومان شده درصورتی که خیلی از مردم بخش آبدان رقم های بالاتر از ۶۰۰ هزارتومان تجربه کرده‌اند.

وی ادامه داد: آیا کسی هست به داد مردم فقیر آبدان برسد؟ برای اولین بار است هزینه برق مصرفی با این هزینه تجربه می‌کنم.

دیگر شهروند آبدانی اظهار داشت: قبض برق مغازه من ۸۰۰ هزار تومان آمده است و این مبلغ در این چند سال بی‌سابقه بوده است.

نرخ‌ها مصوب دولت است

مدیر برق شهرستان دیر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر ضمن تایید این موضوع ادامه داد: مردم الگوی مصرف را رعایت کنند.

علیرضا بحرینی علت افزایش نرخ برق در شهرستان و بخش آبدان را رعایت نکردن مصرف الگوی مصرف عنوان کرد و در پاسخ به علت افزایش نرخ برق بیان داشت: نرخ برق بر اساس مصوبه مجلس با دولت است.

بحرینی اضافه کرد: کسانی که قبض برق آنها زیاد شده می‌توانند به امور مشترکین شهرستان مراجعه کنند.

وی تصریح کرد: ما تمام سعی و تلاش خود را انجام می‌دهیم تا مشکلات مردم در این خصوص تا حدی مرتفع شود.

حال باید دید آیا مسئولان برق استان و استانداری و نماینده مجلس پاسخ قانع‌کننده برای مردم بخش آبدان خواهند داشت یا خیر.

با توجه به اینکه مردم آبدان قشر کشاورز هستند و از نبود مالی  در مضیقه هستند خیلی‌ها دستشان خالی است حتی نان شب هم ندارند اما اداره برق شهرستان دیر اخطار داده مردم هرچه سریعتر پرداخت کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار