مسئول واحد فراهم آوری اعضاء پیوندی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به اینکه اهداء اعضای بیماران مرگ مغزی، زندگی دوباره به دیگر بیماران می‌بخشیدگفت: از ابتدای امسال تاکنون اعضای ۱۱ بیمار مرگ مغزی در استان بوشهر اهداء شده است.
کد خبر: ۵۰۸۸۱۰
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۴ 15 October 2017
علیرضا باقری ظهرامروز در جمع خبرنگاران در بوشهربا بیان اینکه اهدای عضو بیماران مرگ مغزی می‌تواند سبب نجات جان چند انسان به صورت همزمان شود اظهار داشت:البته تحقق چنین مسئله‌ای نیاز به کار فرهنگی درازمدت دارد تا زمینه گرایش به چنین رفتار پسندیده‌ای افزایش یابد.

وی از افزایش اهداء عضو  بیماران مرگ مغزی در استان بوشهر خبرداد و خاطر نشان کرد: سه عضو یک بیمار مرگ مغزی در بوشهر شب گذشته برای پیوند به بیماران نیازمند اهدا شد.

مسئول واحد فراهم آوری اعضاء پیوندی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: با ایثار خانواده امید دشتی که به سبب تصادف دچار مرگ مغزی شده بود، کلیه‌ها و کبد وی برای پیوند به بیماران نیازمند اهدا شد.

باقری با بیان اینکه عمل جداسازی اعضا این بیمار مغزی در بیمارستان سلمان فارسی بوشهر انجام گرفت گفت: این اعضا برای پیوند به بیمارستان ابوعلی سینا شیراز منتقل شد.

وی با اشاره به ترویج فرهنگ اهدا عضو در استان بوشهر، گفت:از ابتدای امسال تاکنون اعضای 11 بیمار مرگ مغزی در استان بوشهر اهداء شده و این در حالی است که پارسال 12 مورد اهدا عضو بیماران مغزی ثبت شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار