امام جمعه عسلویه بر لزوم همکاری همگانی برای برپایی موکب شهرستان عسلویه در مرز شلمچه ویژه زائران اربعین تاکید کرد.
کد خبر: ۵۰۸۱۶۶
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۱ 14 October 2017
حجت‌الاسلام سید علی هاشمی نژاد در خطبه‌های امروز نماز جمعه عسلویه پس از توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، در سخنانی با تسلیت شهادت حضرت امام سجاد (ع) این امام بزرگوار را اسوه پرهیزگاری و عبادت و راز نیاز دانست.

وی افزود: امام سجاد (ع) مانند بقیه ائمه اطهار دارای ویژگی‌های برجسته انسانی و الهی بودند که در یک ویژگی خاص شاخص بودند. امام سجاد (ع) هم در عبادت بندگی و راز و نیاز شهرت داشتند.

امام جمعه عسلویه بیان کرد: ویژگی‌های دیگری نیز در وجود پاک این امام بزرگوار بود از جمله اینکه اهل گذشت بودند و از خطای افراد گذشت می‌کردند و در یک مورد وقتی توسط فردی فحاش مورد گستاخی قرار گرفتند به اتفاق یارانش به منزل آن فرد رفت و به او عبای خود و هدایایی داد و با این رفتارش به یارانش درس گذشت داد.

حجت‌الاسلام هاشمی‌نژاد تصریح کرد: ما که پیرو آن حضرت هستیم هم باید اهل گذشت باشیم و اگر کسی به ما بدی کرد در صدد مقابله به مثل نباشیم.

وی در خطبه دوم دیدگاه برخی از علما درباره شخصیت ارزشمند رهبر معظم انقلاب بیان داشت و افزود: آیت الله مصباح یزدی درباره رهبرانقلاب گفتند که روح امام در وجود ایشان ظهور کرده و عظمت امام در وجود ایشان متجلی است و همه امتیازات امام را دارا هستند.

امام جمعه عسلویه ادامه داد: شهید  آیت‌الله دستغیب در زمان ریاست جمهوری ایشان درباره رهبر معظم انقلاب گفتند که ایشان خدایی است و هواپرست نیست و به دنبال قدرت نیست و امتحان خود را چه پیش از انقلاب و چه پس از آن پس داده است.

تقدیر از مواضع رئیس جمهور

هاشمی‌نژاد به اظهارات رئیس جمهور آمریکا در خصوص موضوع برجام و سپاه اشاره کرد و از مواضع قاطعانه رئیس جمهور در حمایت از سپاه تقدیر کرد و گفت: برخی فکر نکنند بنده با رئیس جمهور مشکل دارم، جایی که لازم باشد از رئیس جمهور انتقاد می‌کنم و جایی که خدماتی داشته باشند از ایشان قدردانی می کنم.

وی اظهار داشت: در مواضع رئیس جمهور در سازمان ملل در حضور رئیس جمهوری آمریکا و مواضع اخیر ایشان در هیئت دولت قابل تقدیر است. اینکه گفتند سپاه تنها یک واحد نظامی نیست و سپاه در دل مردم است و در روزهای خطر از نظام دفاع کرده است جا دارد رئیس جمهور محترم همیشه از همه نیروهای مسلح به ویژه سپاه عزیز مخلص و مردمی حمایت کنند.

هاشمی سالروز شهادت پنجمین شهید محراب شهید آیت الله اشرفی اصفهانی را گرامی داشت و به روح مطهر او و همه شهدای محراب درود فرستاد و بیان کرد: ما باید در مسیر این شهدا باشیم و راه و روش را ادامه دهیم.

لزوم همکاری با مدارس

امام جمعه عسلویه فرا رسیدن هفته اولیاء و مربیان را تبریک گفت و افزود: اگر پدران و مادران در رابطه با پیشرفت فرزندان دلسوز هستند بایستی ارتباط بین والدین ومعلمان بیشتر شود. برخی متاسفانه سراغی از فرزندانشان نمی‌گیرند. فرزندان را رها نکنیم و مایه دلگرمی فرزندان و مربیان را فراهم کنیم.

وی به فرارسیدن هفته ترببت بدنی و ورزش اشاره کرد و ضمن تبریک روز ورزش و تربیت بدنی گفت: به همه کسانی که در عرصه ورزش فعال هستند خدا قوت می‌گویم. ورزش را جدی بگیریم، سلامتی ما درگرو ورزش کردن است و خیلی از امراض ناشی از کم تحرکی است هر چقدر وقت و توان داریم ورزش کنیم.

امام جمعه عسلویه درخصوص برپایی موکب در مرز شلمچه برای زائرین اربعین اظهار داشت: قرار است موکب شهرستان عسلویه دائر شود این موکب متعلق به همه شهرستان است و  نیاز به همکاری همه دارد از دولتی‌ها و مردم هرکس در حدی که می تواند در این امر شریک و سهیم شود ذخیره‌ای برای دنیا و آخرت است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار