امام جمعه شبانکاره گفت: مردم به پشتیبانی از ولی امر مسلمین هرگونه حرکت علیه سپاه پاسدارن را در نطفه خفه خواهند کرد.
کد خبر: ۵۰۸۱۶۲
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰ 14 October 2017
حجت‌الاسلام عبدالرسول حمادی در خطبه‌های امروز نماز جمعه شبانکاره با اشاره به نقش عامل انسانی در نهضت امام حسین (ع) و اینکه چرا ملائکه پیامبر (ص) را یاری دادند ولی به یاری امام حسین (ع) نیامدند اظهار داشت: اینکه ما یاری خداوند را این بدانیم که در هر جنگی خداوند ملائکه را اعزام کند و با دشمنان ما بجنگد با عدل الهی سازگار نیست و این موضوع برای حضرت سید الشهداء (ع) کاملاً روشن بود و آن حضرت به قانون عمومی تغییر و تحول اجتماعی و نقش نیروی انسانی معتقد بوده است.

وی اضافه کرد: به همین خاطر می‌بینیم امام (ع) در مدینه منوره خطبه ایراد می‌کند و برای مردم روشنگری می‌کند، در مکه و در عرفات خطبه های جهادی دارد و میفرماید « مرگ بر انسان‌ها لازم افتاده همانند اثر گردن بند که لازمه گردن دختران است» این یک خطبه سیاسی و جهادی است. بشارت پیروزی نمی دهد، سخن از نزول فرشتگان نیست، سخن از انقلاب است.

امام جمعه شبانکاره بیان کرد: از این بیان امام (ع) پی می‌بریم که نهضت امام مبتنی بر عامل انسانی بوده در میدان رزم در کربلا امام (ع) یاران را به خط می‌کند، سازماندهی می‌کند، زهیر را در جناح راست و حبیب بن مظاهر را در جناح چپ و خود در قلب سپاه قرار می گیرد و علم را به قمر بنی هاشم می سپارد این طرح یک طرح نظامی است.

لزوم افزایش توان دفاعی

وی ادامه داد: در روز عاشورا ملائکه الله در خواست یاری دادند. به فرموده امام صادق (ع) چهار هزار فرشته وقتی خداوند اجازه هبوط داد و آنها به کربلا فرود آمدند امام (ع) به شهادت رسیده بود یا وقتی جنیان به محضر امام آمدند امام اجازه نداد وارد معرکه شوند در این مبارزه سید الشهداء رمز و رازهایی است که ما نمی‌دانیم  اما بکارگیری تدابیر نظامی به معنای مقدم داشتن عامل انسانی است گرچه عامل غیبی نیز وجود دارد.

حمادی خاطرنشان کرد: این فرشتگان نزد قبر سید الشهداء منتظر قیام مهدی آل محمد (عج) هستند و چون حضرت قیام کند جزء یاران او خواهند بود.

وی گفت: در قرآن هم برای مقابله با دشمنان خدا و رسول دستور داده، هر نیرویی در قدرت دارید برای مقابله با دشمن آماده کنید و بوسیله آن دشمن را بترسانید و برای تقویت بنیه دفاعی در راه خدا انفاق کنید به تعبیری می شود گفت از اقوام دیگر، ملل دیگر، کشورهای دیگر یارگیری کنید، به آنها کمک کنید تا با شما یار شوند، توان نظامی خودتان را بالا ببرید، قدرت جنگی خودتان را بالا ببرید، هدف این است که با فراهم ساختن ابزار، دشمنان خدا و دشمنان خودتان را بترسانید و آنها از شما حساب ببرند و بترسند.

لفاظی‌های ترامپ برای مردم دنیا آشناست

امام جمعه شبانکاره افزود: در هفته ای که گذشت آمریکا گرد و خاک بسیاری کرد که از برجام خارج می شویم، اسم سپاه پاسداران را در لیست تروریست ها قرار می دهیم. این لفاظی‌های ترامپ برای مردم دنیا آشناست. حالا شما مردانگی کنید و قراردادی بین المللی را نادیده بگیرید. عواقب آن متوجه شماست این گفته هم پیمانان شماست.

وی اظهار داشت: موگرینی اعلام کرده که پیام این حرکت آمریکا به دنیا این است که آمریکا قابل اعتماد نیست، همان سخن مقام معظم رهبری که سال‌ها تذکر دادند که آمریکایی‌ها قابل اعتماد نیستند و الان همه دنیا دارد به این بی اعتمادی اذعان می کند.

حمادی تصریح کرد: تحریم‌های جدید و قدیم به حال ما فرقی نمی‌کند ما با خباثت‌های شما آشناییم. شما بدانید سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ناموس انقلاب و ملت بزرگ ایران است. هیچ ملتی ناموسش را تنها نمی‌گذارد.

وی تاکید کرد: نه تنها ملت ایران که آزادگان جهان به پاسداران ایران نگاهی ظلم ستیزانه با مستکبران دارند و حرکت آنها را مبارزه و قیام در برابر تروریسم دولتی می دانند اگر سپاه پاسدارن اعلام همراهی کند از میان ارتش شما به سپاه می‌پیوندند و این به ضرر شما است.

سپاه در همه جای دنبا هواخواه دارد

امام جمعه شبانکاره افزود: سپاه پاسداران ایران در میان مستضعفان عالم هواخواهانی دارد که منافع شما را در اقصی نقاط جهان مورد حمله قرار خواهند داد و این دوست داشتن بخاطر مقابله با ظلم شما در سراسر جهان است؛ آن وقت لشکر سپاه قابل شمارش نخواهد بود.

وی اضافه کرد: آمریکا روز گذشته از یونسکو خارج شد. یونسکو سازمانی بین المللی و وابسته یه سازمان ملل متحد است که در زمینه های آموزشی، علمی، فرهنگی، و تربیت بمنظور افزایش احترام به عدالت و قانون مداری و حقوق بشر فعالیت داشته و ۱۹۵ کشور عضو آن هستند و مقر آن در پاریس پایتخت فرانسه است. آمریکا که تحمل دیگران را ندارد چه بهتر که عضو نباشد.

حمادی خاطرنشان کرد: آمریکایی که از علم فقط تخریب از عدالت فقط ظلم و از قانون فقط زور گویی و از حقوق بشر، تنها کشتار بی پناهان چیزی نمی شناسد لیاقت عضویت ندارد، البته انسانهای صاحب اخلاق و اندیشمند، آزادیخواه در آمریکا زندگی می کنند و ترامپ لیاقت حکومت بر آنها را ندارد.

مقابله‌به‌مثل با پیمان‌شکنان

وی ادامه داد: امپریالیسم و صهیونیست‌ها ایشان را حاکم کردند و دلقک بازی را در جهان شروع کردند. به فرموده امام راحل قدس سره آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند. ما امروز ذریه زهرا (س) ولی مطلق امت، مقام معظم رهبری را داریم، که مردم برای هدایت خویش برگزیده اند و تمام توطئه ها را خنثی و بی اثر خواهند کرد و این از الطاف الهی است.

امام جمعه شبانکاره بیان کرد: این مردم به پشتیبانی از ولی امر مسلمین هرگونه حرکت علیه سپاه پاسدارن را در نطفه خفه خواهند کرد. تمام مسئولین کشور با وحدت کلمه یک موضع دارند و ملت ما سلطه اجنبی را نخواهند پذیرفت و با پیمان شکنان مقابله به مثل خواهند کرد.

وی با تسلیت  شهادت امام سجاد (ع) اظهار داشت: امام زین العابدین (ع)  واقعه عاشورا، را با گریه‌های خود در دیدار با دوستان اهل‌بیت، در سر سفره های غذا، در موقع آب خوردن، در نمازها و جلسات و دیدار با اشخاص زنده نگه داشت و در آن دوران خفگان و زمام‌داری یزیدیان و ابن زیاد و مروانیان به اهل ایمان خطاب می کند طاغوت ها و پیروان دنیا پرست آنها شما را فریب ندهند هشدار می دهد که از همنشینی با گنهکاران بپرهیزید و ظالمان را یاری مکنید و اینگونه شیعه و محبین اهل بیت را حفظ می کند.

لزوم همکاری در رفع مشکل مدارس

حمادی با اشاره به روز پیوند اولیاء و مربیان، گفت: اولیاء محترم با آموزش و پرورش همکاری داشته باشند، عضویت اولیاء در انجمن‌ها و نظارت بر تعلیم و تربیت دانش آموزان، رسیدگی به مشکلات تحصیلی و مشکلات مدرسه محل تحصیل فرزندان لازم و ضروری است و همه باید خود را مسئول بدانند روز جهانی غذا و هفته بهداشت روانی که نسبت به غذای فرزندان از مال حلال، غذای پاک که برای جسم و روح انسان لازم است توجه داشته باشیم.

وی ادامه داد: بهداشت روانی یعنی احساس آرامش و امنیت درون و دور بودن از اضطراب و افسردگی، بهره مندی از سلامت ذهن و اندیشه و تفکر داشتن روحیه شکرگزاری از نشانه های سلامت روح و روان آدمی است و روح انسان شکرگزار به سبب آنکه از غفلت، غرور و کفران نعمت به دور است از سلامت بهره مند است و روح سالم در بدن سالم است و بدن سالم به غذای پاک و حلال نیاز دارد. خوردن خوراکی های حرام بر جسم و روح انسان تأثیر منفی دارد.

امام جمعه شبانکاره با تبریک به مناسبت روز تربیت بدنی، بیان کرد: یکی از عواملی که در سلامت جسم و روان تأثیر مثبت دارد ورزش است و همه مردم به ورزش باید اهتمام داشته باشند. 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار