شهردار گناوه گفت: شهرداری گناوه در ایجاد گذرهای جدید دنبال جلب رضایت شهروندان است.
کد خبر: ۵۰۶۹۷۳
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۲ 11 October 2017
ماشاءالله احمدی بعد از ظهر سه‌شنبه در نشست با شهروندان گناوه اظهار داشت: شهرداری نهادی مردمی اما وابسته به دولت است به طوری که خود شهرداری می بایست در آمدهای جاری خود را تهیه کند ولی شهری مثل گناوه که پتانسیل بالایی دارد جای کار و پیشرفت زیادی وجود دارد ولی این پیشرفت بدون همکاری و کمک مردم میسر نخواهد شد.

وی افزود: برای بازگشایی گذر ۱۳ آبان و تبدیل آن از کوچه به خیابان چهار معیار همکاری و کمک از سوی شهرداری به مالکانی که قصد تخریب ملک خود را دارند در نظر گرفته شده است.

شهردار گناوه اضافه کرد: فاکتور اول اینکه در قبال تخریب ملک مجوز ساخت و ساز کاملا رایگان صادر خواهیم کرد و دومین معیار اینکه برخی از مصالح ساختمانی را در اختیار آنها و برای افراد بی بضاعت که توان مالی خوبی ندارند ساخت و ساز انجام خواهیم داد.

وی تصریح کرد: معیار سوم اینکه ماشین آلات راهسازی شهرداری برای تخریب و انتقال نخاله های ساختمانی را در اختیار مالکین قرار خواهیم داد و در نهایت و چهارمین معیار ساختمان هایی که در این مسیر پس از تخریب ۱۵۰ تا ۲۰۰ متر از ملک آنها باقی می‌ماند و مالک علاقه‌ای به زندگی در آن ندارد و اگر راضی باشد آن ملک را به شهرداری داده و در عوض پول یا زمین دیگری به آنها داده خواهد شد.

احمدی اظهار داشت: اول تلاش خواهیم کرد که به صورت توافقی مسئله را خاتمه دهیم و اگر بصورت توافقی نشد ملک را کارشناسی خواهیم کرد هر چند که گزینه دوم به دلیل طی کردن سلسله مراتب اداری زمان‌بر است ولی به غیر از این دو راهی وجود ندارد و اولویت ما مصالحه و توافق است.

شهردار گناوه بیان داشت: شورا و شهرداری صادقانه برای توافق با همشهریان پا  پیش گذاشته تا مشکل این گذر را برای همیشه حل کند و به صورت تک به تک با هر مالکی قرارداد جداگانه ولی با متن و بندهای مشترک و همان چهار معیار منعقد خواهیم کرد و تنها تفاوت قراردادها متراژ ملک مورد تخریب است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار