مدیرکل ارشاد استان بوشهر گفت: مرحله نهایی جشنواره ملی مشاعره رضوی با حضور ۶۴ نفر از ۱۱ استان کشور فردا در بوشهر برگزار می‌شود.
کد خبر: ۵۰۶۹۵۳
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۴ 11 October 2017
حمیده ماحوزی ظهر امروز در نشست هماهنگی برگزاری مشاعره رضوی، با بیان اینکه دوازدهمین جشنواره مشاعره رضوی فردا در بوشهر برگزار می‌شود، اظهار داشت: در مرحله نخست این جشنواره 370 نفر متقاضی شرکت در دوازدهمین جشنواره مشاعره رضوی از سراسر کشور بودند که برترین‌ها برای مرحله نهایی انتخاب شدند.

وی با بیان اینکه برگزیدگان 11 استان فردا در بوشهر در جشنواره مشاعره رضوی شرکت می‌کنند افزود: 64 نفر از 11 استان بوشهر، فارس، کرمان، خراسان شمالی، تهران، خراسان جنوبی، کهگیلویه و بویراحمد، همدان، لرستان، چهارمحال و بختیاری و کرمانشاه صبح فردا در مجتمع نهم دی بوشهر با هم رقابت می‌کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر انتقال فرهنگ و سبک زندگی ائمه اطهار(ع) را از اهداف مهم برگزاری جشنواره ملی مشاعره رضوی دانست و افزود: از اهداف مهم جشنواره ملی مشاعره رضوی زمینه سازی برای انتقال فرهنگ و سبک زندگی، معارف سازنده و نورانی اهل بیت (ع) به نسل امروز است.

ماحوزی، پیوند مردم با آموزه‌های رضوی را از دیگر اهداف مهم برگزاری جشنواره ملی مشاعره رضوی دانست و گفت:در این جشنواره به هشت نفر نخست هر گروه که به مرحله نهایی می‌رسند لوح تقدیر، تندیس و جوایز نقدی اهداء می‌شود.  

وی، خاطر نشان کرد: در جشنواره مشاعره ملی رضوی 130 میلیون ریال جایزه نقدی به هشت نفر به عنوان نفرات برگزیده پرداخت می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان بوشهرجشنواره مشاعره ملی رضوی را از معتبرترین و ماندگارترین جشنواره‌های کشور  دانست و افزود: این جشنواره یکی از برکات حضور حضرت رضا (ع) در این کشور است که نصیب هنرمندان و دانش آموزان شده و از جایگاه و منزلت ویژه‌ای برخوردار است.

ماحوزی بیان کرد: برخلاف جشنواره‌های دیگر که دوام چندانی نداشتند و مستمر برگزار نشدند، جشنواره مشاعره ملی رضوی از معتبرترین و ماندگارترین جشنواره‌های کشور است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار