مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان بوشهر با اشاره به ارائه خدمات بیمه اجتماعی به مددجویان استان بوشهر گفت: ۳ هزار و ۵۰۰ خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان بوشهر امسال از بیمه‌های اجتماعی بهره مند می‌شوند.
کد خبر: ۵۰۶۹۳۲
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۶ 11 October 2017
احمد لطفی ظهر امروز در نشست اجرایی شدن بیمه اجتماعی مددجویان کمیته امداد استان بوشهر با اشاره به بهره مندی مددجویان تحت حمایت این نهاد از خدمات بیمه‌های اجتماعی، اظهار داشت: هدف از اجرای این طرح، توانمند سازی مددجویان تحت حمایت و تامین امنیت اقتصادی برای آینده زنان سرپرست خانوار و مجریان طرح‌های اشتغال است.

وی با بیان اینکه هم اکنون 3 هزار و 500 خانوار مددجوی تحت حمایت کمیته امداد، از خدمات بیمه‌های تامین اجتماعی بهره مند می‌شوند، افزود:در شش ماهه نخست امسال 23 میلیارد و 212 میلیون ریال برای حق بیمه تامین اجتماعی آنها پرداخت شده است.

لطفی با تاکید بر اینکه پرداخت حق بیمه مددجویان تحت حمایت اقدامی موثر برای برخورداری آنها از مزایای تامین اجتماعی است، خاطر نشان کرد: براساس توافقات انجام شده با تامین اجتماعی،علاوه بر ارائه انواع خدمات بهداشتی و پزشکی به مددجویان، پس از 10 سال سابقه بیمه، بازنشسته می‌شوند و مستمری بازنشستگی دریافت می‌کنند.

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهربا بیان اینکه مددجویان از مزایای بیمه اجتماعی از جمله مستمری بازنشستگی، فوت و از کار افتادگی برخوردار می‌شوند تصریح کرد: افراد مشمول بیمه‌های اجتماعی شامل سه گروه زنان سرپرست خانوار، مجریان طرح‌های اشتغال و مشمولان کد 994یا بیمه آزاد هستند که تا فرا رسیدن سن بازنشستگی، حق بیمه آنها به سازمان تامین اجتماعی پرداخت می‌شود و از همه مزایای بیمه اجتماعی از جمله مستمری بازنشستگی، فوت و از کار افتادگی برخوردار می‌شوند.

وی،با بیان اینکه بهره مندی از بیمه تامین اجتماعی می‌تواند یکی از عوامل مهم در توانمندسازی مددجویان باشد گفت: تلاش کمیته امداد بر این است که بتواند شرایطی ایجاد کند تا با همکاری سازمان تامین اجتماعی همه مددجویان تحت حمایت این نهاد، از مزایای بیمه تامین اجتماعی برخوردار شوند.

لطفی با بیان اینکه بیش از 60 درصد از جمعیت تحت حمایت کمیته امداد زنان سرپرست خانوار هستند،خاطر نشان کرد: این زنان به  سبب فوت سرپرست، طلاق، زندانی بودن سرپرست خانوار و یا ازکارافتادگی سرپرست، تحت حمایت این نهاد قرار گرفتند.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر با اشاره به اجرای طرح بسته تشویقی برای ازدواج مجدد زنان سرپرست خانوار، افزود: در این طرح کمیته امداد زمینه ازدواج سالم با خدمات ویژه را برای زنان بی سرپرست و فرزندانشان فراهم می‌آورد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار