بخشدار مرکزی دشتی با بیان اینکه صنعت گردشگری روستایی در دشتی توسعه پیدا می کند، گفت: در سال جاری برای احداث موزه بوم گردی مبلغ سه میلیاردو۵۰۰ میلیون ریال اختصاص یافت.
کد خبر: ۵۰۶۳۰۵
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۵ 10 October 2017
بخشدار مرکزی دشتی بعد از ظهر دوشنبه در آیین گشایش نمایشگاه روستا که با حضور جمعی از روسای ادارات و دهیاران وشوراهای بخش مرکزی دشتی در روستای فقیه حسنان برگزار شد اظهار داشت: هرچه روستاهای ما پویاتر و شکوفاتر باشد فرآیند پیشرفت وحرکت به سمت تمدن نوین اسلامی مناسب تر وسریع تر خواهد بود.

احسان رزمی‌نیا افزود: روستاها از ارکان مهم در توسعه پایدار به شمار می‌آیند و در سلامت جامعه و رونق اقتصاد جامعه نقش بسزایی دارند.

وی ادامه داد: دولت تدبیر وامید با هدف توسعه همه جانبه و پایدار به نقش بنیادین روستاها و عشایر در توسعه توجه داشته است و یکی از این برنامه‌ها توسعه گردشگری روستایی و آماده کردن زیرساخت‌ها بوده است که در استان بوشهر نیز روستای فقیه حسنان به عنوان اولین روستای بوم گردی ثبت و در سال جاری نیز برای احداث موزه بوم گردی مبلغ سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به این روستا اختصاص داده شده است.

سرپرست اداره فرهنگ وارشاد اسلامی دشتی نیز گفت: گردشگری روستایی به عنوان یک صنعت سالم و پاک نقش موثری در توسعه اقتصادی کشور دارد که روستاهای دشتی و از جمله روستای گردشگری فقیه حسنان نیز در این زمینه از ظرفیت‌های زیادی برخوردارند.

حمید زارعی ادامه داد: محور قرار دادن این روستا در سفر گردشگران، اهدافی از جمله جذب گردشگر و آشنایی آنها با آداب و رسوم منطقه را دنبال می کند که می تواند در ایجاد اشتغال و جلوگیری از مهاجرت جوانان تاثیر گذار باشد.

وی تصریح کرد: روستاهای شهرستان دشتی سرشار از مناطقی بکر، زیبا، تاریخی و مذهبی است و این بستر منحصر به فرد نه تنها بخش مهمی از جلوه های گوناگون ایران زمین است بلکه موقعیتی مناسب برای درآمد زایی اهالی روستا محسوب می‌شود.

مسئول بوم‌گردی سرزمین کهن روستای فقیه حسنان نیز با اشاره به نمایشگاه روستا خاطرنشان کرد: خوشبختانه ثبت اولین بوم گردی استان در این روستا باعث شد فقیه حسنان از مهجوریت خارج شود و اشتیاق مردم برای ماندن و حفظ داشت هایشان بیشتر شود.

احمد کهنسال اضافه کرد: در نمایشگاه روستا که با هدف معرفی آیین و ابزار کار گذشتگان برپا شده تابلوهای عکس و صنایع دستی روستاییان دشتی در معرض دید عموم قراردارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار