مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: سالانه ۹۰۰ تن تخم مرغ در استان بوشهر تولید می‌شود.
کد خبر: ۵۰۶۲۹۹
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۷ 10 October 2017
محمدصادق یزدانشناس پیش از ظهر دوشنبه در جشنواره تخم مرغ اظهار داشت: تخم مرغ کامل‌ترین منبع پروتئین است و مردم باید به مصرف آن اهتمام داشته باشند.

محمدصادق یزدانشناس از رتبه دهم ایران از لحاظ تولید تخم مرغ در جهان خبر داد و ابراز داشت: ایران با تولید سالیانه ۹۴۰ هزار تن تخم مرغ رتبه دهم جهان را در اختیار دارد و سهم استان بوشهر از این میزان، تولید سالانه ۹۰۰ تن تخم مرغ است.

وی سرانه مصرف تخم مرغ در ایران را ۱۹۸ عدد در سال عنوان کرد و افزود: در کشورهای توسعه یافته سرانه مصرف تخم مرغ هر فرد در سال بیش از ۳۰۰ تخم مرغ است و باید تلاش کنیم سرانه مصرف تخم مرغ ایرانیان را به ۲۵۰ عدد در سال برسانیم.

یزدانشناس از خواص تخم‌مرغ و نقش آن در تامین پروتئین بدن انسان نیز سخن گفت و اظهار داشت: تخم مرغ کامل‌ترین منبع پروتئین است که سفیده آن حاوی پروتئین و زرده آن حاوی چربی مفید است.

مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر افزود: چربی تخم مرغ از نوع اسیدهای چربی غیراشباع است و با مصرف آن هیچ ضرری متوجه بدن انسان نخواهد بود.

وی از وجود یک واحد تولیدی تخم مرغ در استان خبر داد و افزود: در استان بوشهر فقط یک واحد تولید تخم مرغ با ۴۰ هزار قطعه مرغ تخم گذار وجود دارد که سالیانه ۲۱۳ تن تخم مرغ استان را تولید می کند.

جشنواره تخم مرغ به‌مناسبت روز جهانی تخم مرغ در مدرسه غیر انتفاعی طوبی آبپخش برگزار شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار