فرمانده منطقه چهارم نیروی دریایی سپاه گفت: نیروی دریایی سپاه با توان و اقتدار بالا اجازه هیچ‌گونه نفوذ و ناامنی را در خلیج فارس به دشمنان نمی‌دهد.
کد خبر: ۵۰۵۶۳۰
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۲ 09 October 2017
سردار دریادار دوم پاسدار منصور روانکار در حاشیه برگزاری رژه دریایی در خلیج فارس ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خلیج فارس، گفت: هدف از برگزاری این مراسم اعلام آمادگی یگان‌های مختلف در دفاع از مرزهای آبی است.

وی با بیان اینکه شهید مهدوی و دیگر همرزمانش در نبرد خلیج فارس در مقابله مستقیم با آمریکا جانانه جنگیدند و ابهت پوشالی آمریکا را در خلیج فارس مدفون کردند، افزود: ۱۶ مهر سال ۶۶ نقطه عطفی در تاریخ دفاعی و حماسی انقلاب اسلامی در راستای استکبارستیزی است.


روانکار با بیان اینکه ۱۱۰ شناور تندرو با تجهیزات مختلف در این رژه شرکت داشتند، اظهار داشت: امروز قدرت نیروی دریایی سپاه نسبت به دوران دفاع مقدس، زمین تا آسمان فرق می‌کند و همه ادوات و تجهیزات نظامی نیروی دریایی بومی و توسط طراحان ندسا ساخته شده است.

فرمانده منطقه چهارم نیروی دریایی سپاه به اقتدار نیروی دریایی سپاه پاسداران در دفاع از مرزها و برقراری امنیت در خطوط دریایی اشاره کرد و اظهار داشت: امروز نیروی دریایی سپاه با اقتدار کامل و پیشرفته‌ترین تجهیزات نظامی در دریای عمان و خلیج فارس از خطوط کشتیرانی و محدوده‌های انحصاری ایران حراست می‌کند و باتوجه به تجربه‌ای که از دوران دفاع مقدس دارد اجازه هیچگونه نفوذ و ایجاد ناامنی را به دشمنان نمی‌دهد.

سردار روانکار تاکید کرد: امروز نیروی دریایی سپاه در اوج اقتدار است و آمریکا با تمام قدرت پوشالی خود مجبور به عقب نشینی از خلیج فارس شده است.


وی گفت: بخشی از امکانات نیروی دریایی را همگان می‌بینند و به صورت آشکار در دید عموم قرار می‌گیرد، اما برخی از این تجهیزات، چشم‌های ناپاک و نامحرمی که منتظرند ببینند را پنهان کرده‌ایم تا در مواقع ضروری و به دستور فرمانده کل قوا از آنها استفاده خواهیم کرد و آنروز کابوسی برای دشمنان خواهد بود.

فرمانده منطقه چهارم نیروی دریایی سپاه با اشاره به افتتاح نمایشگاه تجهیزات و توانمندی‌های نیروی دریابی سپاه پاسداران، در منطقه چهارم نیروی دریایی، اظهار داشت: این نمایشگاه به منظور گرامیداشت یاد و خاطره شهدای ۸ سال دفاع مقدس و همچنین شهدای خلیج فارس و نشان دادن توانمندی‌های نیروی دریایی در چاه مبارک با حضور مسئولان افتتاح شد.


روانکار با اشاره به انهدام کشتی بریشتون، گفت: در آن زمان آمریکایی‌ها با چند ناو این کشتی کویتی را اسکورت کردند و با بی‌ادبی تمام اعلام کردند که ما از تنگه هرمز و خلیج فارس عبور می‌کنیم و ایرانی‌ها هیچ کاری نمی‌توانند بکنند، اما دقیقاً همین کشتی روی مین رفت و منهدم شد.

وی گفت: رژه دریایی با شناورهای موشک انداز و مین‌ریز، برپایی نمایشگاه دستاوردهای دفاعی، فرهنگی و تبلیغی در جوار شهدای گمنام چاه مبارک و همچنین پنج شب با خاطرات پیشکسوتان عملیات دریایی دفاع مقدس از جمله برنامه ای گرامیداشت روز نیروی دریایی سپاه در منطقه چهارم است.


رژه دریایی با عنوان نمایش اقتدار با حضور ۱۱۰ شناور تندرو با تجهیزات مختلف، لنج‌داران بومی مستقر در منطقه،فرمانداران، امامان جمعه مسئولان نظامی و انتظامی شهرستان‌های جنوبی استان بوشهر ،پارسیان هرمزگان و مهر و لامرد ،استان فارس در منطقه چهارم نیروی دریایی سپاه برگزار شد.

شهید نادر مهدوی در عصر روز ۱۶ مهرماه سال ۶۶ همراه با تنی چند از همرزمانش، برای انجام گشت زنی و حفاظت از آب‌های نیلگون خلیج فارس، با استفاده از دو فروند قایق تندروی توپدار و یک فروند ناوچه به سمت جزیره فارس حرکت می‌کنند که مورد تهاجم آمریکایی قرار می‌گیرند و در یک نبرد به شهادت می‌رسد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار