معاون دریایی و بندری اداره‌کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با اشاره به فعالیت ۵ پایگاه جستجو و نجات دریایی در بنادر استان بوشهر گفت: شناور امدادی ناجی ۲۰ عسلویه، موتور لنج باری را از غرق‌شدن در آب‌های خلیج فارس نجات داد.
کد خبر: ۵۰۴۹۹۸
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۷ 08 October 2017
محمد شکیبی‌نسب ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه مراکز جستجو نجات دریایی اداره‌کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر شبانه‌روز آماده خدمات‌رسانی در آب‌های خلیج فارس است، اظهار داشت: اکنون 5 پایگاه و مرکز جستجو ونجات دریایی در بنادر مختلف استان بوشهر با تجهیزات لازم مستقر است که با تماس دریانوردان با این مراکز، امدادگران به یاری آنان می‌شتابند.

وی از استقرار  5 شناور ناجی با تجهیزات امدادی پیشرفته در بنادر استان بوشهر خبرداد و گفت: این شناورها به همراه نیروی انسانی تخصصی در بنادر مختلف استان بوشهر همواره به صورت آماده‌باش است که در آب‌های خلیج فارس به سانحه دیدگان خدمات‌رسانی می‌کنند.

معاون دریایی و بندری اداره‌کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با اشاره به راه‌اندازی ایستگاه تلفن امداد نجات دریایی در استان خاطر‌نشان کرد: شمار تلفن اطلاع‌رسانی 1550 مرکز اصلی جستجو و نجات دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر به صورت شبانه‌روزی پاسخگوی نیاز دریانوردان در خلیج فارس است.

شکیبی‌نسب، به امدادرسانی موتور لنج باری در نزدیکی بندر عسلویه اشاره کرد و گفت: درپی اعلام پیام اضطرار موتور لنج باری که در مسیر شارجه به بندر دیر در حال تردد بود به مرکز فرعی جستجو و نجات دریایی عسلویه  مبنی بر از کار افتادن موتور و آبگرفتگی، بلافاصله هماهنگی لازم بعمل آمد و شناور ناجی 18 از بندر عسلویه به منطقه اعزام شد.

وی افزود: با رسیدن شناور امداد دریایی ناجی 18 به موقعیت اعلام شده، پمپ تخلیه آب تحویل لنج شد و شناور امدادی ناجی 18 پس از اطمینان از کنترل آب‌گرفتگی به‌سمت پایگاهش در اسکله پارس بندر عسلویه بازگشت.

معاون دریایی و بندری اداره‌کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با اشاره به عملیات امداد پزشکی به خدمه شناور غیرایران در نزدیکی جزیره خارگ تصریح کرد: در پی اعلام شناور مذکور به مرکز فرعی جستجو و نجات دریایی خارگ مبنی برمصدومیت یکی از خدمه (جراحت در ناحیه پا) بلافاصله هماهنگی لازم انجام و شناور ناجی 9 به موقعیت اعزام شد.

شکیبی‌نسب افزود: با رسیدن شناور ناجی 9 به موقعیت و انجام اقدامات اولیه، فرد مصدوم تحویل گرفته شد و در اسکله مروارید جزیره خارگ تحویل عوامل اورژانس مستقر برروی اسکله شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار