مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر گفت: پیرو انعقاد تفاهم‌نامه همکاری میان سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر و اتحادیه انجمن اسلامی دانش آموزان، طرح همدلی تشکل‌های دانش آموزی در استان بوشهر اجرا شد.
کد خبر: ۵۰۴۹۹۰
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۰ 08 October 2017
حسین درویشی ظهر امروز در نشست بررسی اجرای طرح همدلی تشکل‌های دانش آموزی در استان بوشهر اظهار داشت: هدف از اجرای این طرح، آموزش اعضا سازمان و اتحادیه در باره موضوعات مرتبط، مشارکت در اجرای طرح، برگزاری طرح ملی دادرس و مشارکت در فعالیت‌های امدادی، بشر دوستانه و خیر خواهانه سازمان جوانان جمعیت هلال احمر است.

وی با اشاره به مراحل اجرای طرح همدلی تشکل‌های دانش‌آموزی خاطر نشان کرد: این طرح به منظور آمادگی امدادی دانش آموزان در زمان بحران وایجاد اوقات فراغت مفرح و رسیدگی به حادثه دیدگان سوانح طبیعی اجراء شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر، کسب مهارت‌های لازم در راستای انجام فعالیت‌های بشر دوستانه و عام المنفعه را از دیگر اهداف اجرای طرح همدلی تشکل‌های دانش آموزی در استان بوشهر دانست و افزود: در این طرح دانش آموزان اتحادیه انجمن‌های اسلامی علاوه بر تاریخچه و آشنایی با اصول جمعیت، با 8 موضوع پناه‌گیری و خروج ایمن، پانسمان و بانداژ، آتل بندی، حمل مصدوم، احیای قلبی ریوی، ارزیابی علائم حیاتی، اطفا حریق و اسکان اضطراری، آشنا می‌شوند.

درویشی با بیان اینکه  دانش‌آموزان بوشهری پس از فراگیری آموزش‌های لازم در بروز حادثه اجرا می‌کنند خاطر نشان کرد:سهمیه دانش آموزان در 9 شعبه استان بوشهر 265 نفر بوده که به سبب استقبال از این طرح سهمیه به 453 نفر افزایش یافته است.

وی از اجرای طرح شوق رویش برای نخستین بار در استان بوشهر خبرداد و افزود: این طرح با حضور بیش از 7هزار عضو جوان در27 پایگاه و با 345 برنامه ،در مدت 70 روز از 20 تیر تا 31 شهریور امسال  به صورت رایگان برگزار شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر با اشاره به برگزاری اردوهای نشاط بیان کرد: اردوهای نشاط و امید در چهار دوره در اردوگاه مهر بندر انزلی،اردوگاه دلند گلستان، برگزار شد و برگزاری 19 اردوی برون استانی در استان‌های همجوار و خراسان رضوی، آموزش قرآن، 20 دوره برون استانی ، اردوی دانش آموزی پنجمین دوره المپیاد آماده طرح دادرس از دیگر برنامه‌هاست.

درویشی تصریح کرد: هدف از اجرای این طرح، استفاده حداکثری اعضای سازمان جوانان جمعیت هلال احمر از امکانات موجود، آشنایی با اعضا با اهداف سازمان، جذب نوجوانان و جوانان و آموزش دوره‌های مختلف،کاهش اسیب‌های اجتماعی، پیشگیری از تاثیرات نامطلوب روحی، شکوفایی استعدادها و توجه و تاکید بر ترویج فرهنگ و تفکر ارزشی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار