مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: در راستای پذیرش کشتی‌های تجاری با ظرفیت بالای ۳۰ هزار تن عمق کانال خارجی دسترسی به بندر بوشهر به ۱۱.۵ متر افزایش می‌یابد.
کد خبر: ۵۰۴۳۵۳
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۶ 07 October 2017
محمدمهدی بنچاری با تاکید بر جایگاه نخست بندر بوشهر در تخلیه و بارگیری کالای تجاری در کشور اظهار داشت: بیش از 52 درصد کالاهای تجاری دریایی کشور در بنادر استان بوشهر تخلیه و بارگیری می‌شود که رتبه نخست در این عرصه به خود اختصاص داده است.

وی از افزایش تخلیه و بارگیری کالای تجاری در بنادر استان بوشهر خبرداد و تصریح کرد: تخلیه و بارگیری کالای تجاری در بنادر استان بوشهر از 104 میلیون تن در سال 1394، این رقم سال گذشته با افزایش 33 درصدی به 156 میلیون تن رسید.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با اشاره به فعالیت‌های نیمه نخست امسال در بنادر استان بوشهر خاطر نشان کرد: در نیمه نخست امسال 82 میلیون تن کالای تجاری در بنادر 11 گانه استان بوشهر تخلیه و بارگیری شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل بهبود یافته است.

بنچاری از رشد تخلیه و بارگیری کالاهای تجاری کانتینری در بنادر استان بوشهر خبرداد و افزود: مهم‌ترین روش حمل و نقل کالای تجاری در جهان با کانتینر است که در این راستا جابه‌جایی کالای کانتینری در بندر بوشهر در نیمه نخست امسال 53 درصد افزایش یافته است.

وی با اشاره به تدوین برنامه‌های توسعه زیرساخت‌های بندری در بوشهر بیان کرد: علاوه بر اجرای پروژه مجتمع بندری نگین، توسعه زیرساخت‌های بندری بوشهر مورد توجه قرار دارد که در این راستا لایروبی کانال دسترسی به بندر و اسکله‌های بندر بوشهر اجرایی شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با اشاره به افزایش عمق کانال خارجی بندر بوشهر تصریح کرد:در راستای پذیرش کشتی‌های تجاری با ظرفیت بالای 30 هزار تن عمق کانال خارجی دسترسی به بندر بوشهر به 11.5 متر افزایش می‌یابد.

بنچاری بیان کرد: علاوه بر این پایانه صادراتی اسکله بندر بوشهر توسعه یافته و 3 هکتار زمین به این پایانه افزوده شده و این در حالی است که دایک حفاظتی به طول 1450 متر انجام شده است.

وی با اشاره به افزایش عمق حوضچه بندر گناوه برای پهلوگیری شناورهای با ظرفیت بالا گفت: یکی از برنامه‌های مهمی که در بندر گناوه مورد توجه قرار دارد افزایش عمق حوضچه این بندر از 3 متر به پنج متر است که زمینه پهلوگیری شناورهای بالای 22 هزار تن در اسکله گناوه فراهم می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار