فرمانده منطقه دوم دریایی سپاه پاسداران با اشاره به اینکه امنیت خلیج فارس به نیروی دریایی سپاه واگذار شده است گفت: در این راستا منطقه دوم نیروی دریایی سپاه از اشراف اطلاعاتی و آمادگی عملیاتی بالایی برخوردار است.
کد خبر: ۵۰۴۳۰۲
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۶ 07 October 2017
ناوسالار یکم پاسدار رمضان زیراهی ظهر امروز در جمع نمازگزاران جمعه بوشهر با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خلیج فارس در مبارزه مستقیم با استکبار جهانی در خلیج فارس اظهار داشت: شهید نادر مهدوی به همراه بیژن گرد، غلامحسین توسلی، نصرالله شفیعی‌، مهدی محمدی‌ها‌، اسحاق دارا، خداداد آبسالان و مجید مبارکی در جنگی نابرابر با شجاعت، حیثیت سیاسی، نظامی و معادلات استکبار جهانی را در قعر آب‌های نیلگون خلیج فارس غرق کردند.

وی با بیان اینکه به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی شهید نادر مهدوی و همرزمانش آبروی به ملت ایران دادند گفت: 16 مهر سال 1366  شهید نادر مهدوی و همرزمانش با اقتدار در برابر استکبار جهانی  در خلیج فارس ایستادند که سبب افتخار ایران اسلامی و استان بوشهر شد.

فرمانده منطقه دوم دریایی سپاه پاسداران با بیان اینکه، شهدای خلیج فارس درس شجاعت، ایثار و فداکاری را از مکتب عاشورا فرا گرفته‌اند افزود: حماسه 16 مهر در حالی صورت می‌گیرد که تقابل دو اندیشه حق و باطل بود و این دو اندیشه همواره در مبارزه هستند چراکه مشکل ایران اسلامی با آمریکا یک اختلاف ایدئولوژی و آرمانی است و به راحتی حل شدنی نیست.

سرهنگ زیراهی با بیان اینکه 16 مهر ماه به عنوان روز نیروی دریایی سپاه نام‌گذاری است تصریح کرد: به سبب حماسه‌آفرینی و رشادت شهید نادر مهدوی و رزمندگان استان بوشهر در مقابله مستقیم با آمریکا در خلیج فارس 16 مهر ماه به عنوان روز نیروی دریایی نام‌گذاری شده که افتخاری برای استان بوشهر است.

وی با اشاره به اینکه امنیت خلیج فارس به نیروی دریایی سپاه واگذار شده است، گفت: در این راستا منطقه دوم نیروی دریایی سپاه از اشراف اطلاعاتی و آمادگی عملیاتی بالایی برخوردار است.

فرمانده منطقه دوم دریایی سپاه پاسداران با بیان اینکه نیروی دریایی سپاه از سال 1364 راه‌اندازی شد تصریح کرد: از زمان راه‌اندازی این نیرو، خیرات و برکات مهمی برای انقلاب اسلامی و جامعه داشته که در دوران دفاع مقدس آزمون عملی آن در عملیات‌های والفجر8، کربلای 3 تا 5 نشان داده شد.

ناوسالار یکم زیراهی با بیان اینکه بیشترین عملیات نیروی دریایی سپاه در خلیج فارس و آن هم عملیات‌های مقابله به مثل بوده است افزود: یکی از این عملیات‌ها حماسه شهید نادر مهدوی و همرزمانش در مواجه با هلی‌کوپترهای نظامی آمریکا در خلیج فارس بود که پس از سرنگونی یکی از هلی‌کوپترهای دشمن، به فیض عظیم شهادت نائل آمدند.

وی با بیان اینکه امروز دشمنان به قدرت و توان  جمهوری اسلامی پی برده‌اند گفت: نیروی دریایی سپاه هیچگونه اقدامات تحریک‌آمیز نداشته و ندارد ولی  هرگونه اقدامات تحریک‌آمیز که زمینه‌ساز نادیده گرفتن حق و حقوق ملت ایران باشد قاطعانه برخورد می‌شود که در دی ماه سال 1394 منطقه دوم نیروی دریایی سپاه در برخورد با تفنگداران زبده آمریکایی این مهم را اثابت کرد.

فرمانده منطقه دوم دریایی سپاه پاسداران با تاکید بر برقراری امنیت پایدار در خلیج فارس تصریح کرد: خلیج فارس برای دوستان امن و برای دشمنان ناامن است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار