سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر گفت: حدود هفت هزار نفر از دانش‌آموزان دیری از خدمات رایگان وارنیش فلوراید بهرمند می‌شوند.
کد خبر: ۵۰۳۱۰۷
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۷ 04 October 2017
احمد آخوندی اظهار داشت: سلامت دهان و دندان بخش مهمی از سلامت عمومی است که در کیفیت زندگی افراد جامعه به ویژه کودکان نقش چشمگیری دارد و عدم توجه به آن، هزینه و مشکلات زیادی را در آینده به دنبال خواهد داشت.

وی بیان کرد: از ابتدای سال ۱۳۹۴ وزارت بهداشت طرح تحول سلامت دهان و دندان دانش آموزان را با همکاری وزارت آموزش و پرورش و با هدف پیشگیری و کاهش میزان پوسیدگی دندان دانش آموزان به اجرا درآورد که هر ساله به صورت گسترده در سطح مدارس ابتدایی ، مهد کودک‌ها و پیش دبستانی‌های کل کشور اجرا می‌شود.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر ادامه داد: این برنامه شامل آموزش، معاینه، تکمیل شناسنامه الکترونیک سلامت دهان و دندان و ارائه خدمات پیشگیری مانند استفاده از وارنیش فلوراید است.

آخوندی گفت: وارنیش فلوراید مایع غلیظ چسبنده  و حاوی فلوراید است که استفاده از آن برای کودکان علاوه بر ایمن بودن و انجام آسان آن، بدون درد و ناراحتی و بدون نیاز به بی‌حسی است و به راحتی توسط برس‌های یک بار مصرف بر روی دندان‌های کودک مالیده می‌شود.

وی با اشاره به اثرات مثبت استفاده از وارنیش‌فلوراید در سلامت دندان‌ها تاکید کرد: وارنیش فلوراید غالباً باعث تغییر رنگ موقتی دندان (زرد رنگ) می‌شود که با گذشت زمان و پس از جذب فلوراید، با پاک شدن وارنیش از سطح دندان این تغییر رنگ از بین می‌رود و والدین نگران این موضوع نباشند.

آخوندی گفت: داشتن رضایت‌نامه برای دریافت خدمات رایگان وارنیش فلوراید الزامی است و سال گذشته در اجرای این طرح استقبال ۸۷ درصدی در سطح شهرستان دیر وجود داشته است.

وی با بیان اینکه حدود هفت هزار دانش‌آموز در این طرح از خدمات رایگان وارنیش فلوراید بهره‌مند می‌شوند، تصریح کرد: مراقبین سلامت و بهورزان با حضور در مدارس و مهدکودک‌ها طرح وارنیش فلوراید را اجرا می‌کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار