معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: در راستای مقابله با خشکسالی، تامین آب مورد نیاز اراضی و تولید محصول با کیفیت طرح الگوی بهینه کشت در استان بوشهر اجرایی شد.
کد خبر: ۵۰۳۰۷۳
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۹ 04 October 2017
خسرو عمرانی ظهر امروز در نشست بررسی وضعیت اجرای الگوی بهینه کشت در استان بوشهر با اشاره به ظرفیت مناسب استان در تولید محصولات کشاورزی اظهار داشت: برای مقابله با کم‌آبی طرح‌های متنوعی در استان بوشهر تدوین و اجرایی شد که توسعه آبیاری قطره‌ای در باغات خرما از آن جمله است.

وی با تاکید بر توسعه کشت‌های گلخانه‌ای در استان بوشهر افزود: با توجه به نقش مهم کشت گلخانه در  کاهش مصرف آب و محصول با کیفیت و افزایش چند برابری تولید این مهم در اولویت قرار دارد که از کشاورزان خواسته شده در اجرای طرح الگوی کشت همکاری و تعامل داشته باشند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر با اشاره به طرح‌های تدوین شده خاطر نشان کرد:اجرای طرح الگوی کشت، محصولات جایگزین در تناوب زراعی و تقویم کاشت و داشت محصولات از برنامه‌های مهم در عرصه کشاورزی استان بوشهر است.

عمرانی با بیان اینکه طرح الگوی بهینه کشت در استان بوشهر اجرایی شده است گفت: شرایط اقلیمی، محدودیت کمی و کیفی منابع آب و توجه به نیازهای بازار سبب شده است از سال 93 الگوی بهینه کشت در استان بوشهر اجرایی شود.

وی افزود:امسال سومین سال اجرای این طرح در تمام شهرستان‌های استان با هدف کاهش آسیب به منابع پایه و در راستای ایجاد منافع اقتصاد پایدار برای کشاورزی است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر  بیان کرد: توجه به منابع آبی استان، جلوگیری از کشت بی رویه محصولات، تامین نیازهای بازار، و کشت محصولاتی با حداکثر منافع و حداقل ضربه به منابع آبی از دیگر مزایای اجرای طرح اصلاح الگوی کشت است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار