مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: یکی از آبشخورهای مهم حیات در منطقه شکار ممنوع کوه سیاه دشتستان بازسازی شد و با حمایت منابع طبیعی و آبخیزداری و آب و فاضلاب روستایی بخش بوشکان تانکرهای آب لازم وارد مدار شد.
کد خبر: ۵۰۳۰۵۹
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۳ 04 October 2017
حسین دلشب صبح امروز در بررسی منطقه شکار ممنوع کوه سیاه دشتستان با بیان اینکه استان بوشهر در حوزه مناطق حفاظت شده از جایگاه بالایی برخوردار است اظهار داشت: مناطق حفاظت شده استان بوشهر با مساحت  167 هزار هکتار زیستگاه انواع پرندگان و جانواران است.

وی با بیان اینکه این میزان مساحت 6.5 درصد از سطح استان بوشهر را پوشش می‌دهد گفت: استان بوشهر دارای مناطق حفاظت شده و شکار ممنوع متعددی است که این مناطق زیستگاه انواع جانواران و پرندگان کمیاب و نادر است.

مدیرکل حفاظت محیط زیستان استان بوشهر کوه سیاه دشتستان را یکی از مهم‌ترین زیستگاه‌های انواع حیات وحش و پرندگان دانست و خاطر نشان کرد: منطقه شکار ممنوع بوشکان با مساحت 186 هزار هکتار یکی از زیستگاههای مهم کل و بز، قوچ و میش، پلنگ،کفتار،گرگ، سمور سنگی، رودک عسل خور  و انواع پرندگان است.

دلشب از دو منطقه شکار ممنوع در  بخش بوشکان دشتستان خبر داد و تصریح کرد:  بخش بوشکان دارای دو منطقه شکار ممنوع شاهزاده ابراهیم و تنگ باهوش با مساحت تقریبا 60 هزار هکتار و کوه سیاه با مساحت تقریبا 50 هزار هکتار  است.

وی با تاکید بر نقش مهم محیط بانان و سازمان‌های مردم نهاد در رسیدگی به زیستگاه‌های جانوران از بازسازی آبشخورهای مهم حیات وحش منطقه شکار ممنوع کوه سیاه دشتستان خبرداد و افزود: محیط بانانِ پاسگاه محیط بانی شهید محمدی بخش بوشکان، با همکاری شهرداری کلمه، منابع طبیعی و آبخیزداری و آب و فاضلاب روستایی بخش بوشکان یکی از آبشخورهای مهم حیات وحش منطقه شکار ممنوع کوه سیاه  را بازسازی کردند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر با بیان اینکه به سبب خشکسالی‌های اخیر یکی از آبشخورهای مهم حیات در منطقه شکار ممنوع کوه سیاه ، خشک شده بود افزود: با مشارکت شهرداری کلمه، منابع طبیعی و آبخیزداری و آب و فاضلاب روستایی بخش بوشکان یکی از آبشخورهای مهم حیات در منطقه شکار ممنوع کوه سیاه بازسازی شد و با حمایت منابع طبیعی و آبخیزداری و آب و فاضلاب روستایی بخش بوشکان تانکرهای آب لازم وارد مدار شد.

دلشب بیان کرد:  با آبرسانی به موقع به این آبشخور مهم حیات وحش، منطقه شکار ممنوع کوه سیاه دشتستان جان تازه‌ای گرفت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار