مدیرکل دفتر مرکزی حراست سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری از عزم و اراده جدی این سازمان برای مقابله و مبارزه با پدیده زمین خواری خبر داد و گفت: در دو سال گذشته ۲۰۰ هزار هکتار اراضی ملی کشور از دست سودجویان آزاد شده است.
کد خبر: ۵۰۲۵۰۲
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۹ 03 October 2017
علیرضا هدایتی بعدازظهر امروز در جمع مدیران ، روسا وجنگلداران استان بوشهر  با تاکید بر مقابله با پدیده زمین‌خواری اظهار داشت: سازمان جنگل‌ها درراستای مبارزه با زمین خواری و با هدف شناسائی آسیب‌ها و چالش‌ها موجود در این زمینه و کاهش  پدیده زمین خواری اقدامات مهمی تاکنون انجام داده است .

وی با تاکید بر نقش طرح کاداستر در جلوگیری از مشکلات اراضی ملی و منابع طبیعی خاطرنشان کرد: اجرای کامل طرح کاداستر که خوشبختانه در استان بوشهر به صورت جدی در دستور کار قرار گرفته است می‌تواند عامل مهمی برای مبارزه با زمین خواری قلمداد شود.

وی نبود سیستم یکپارچه و جامع اطلاعات ثبت اسناد و املاک در کشور و اجرا نشدن کامل طرح کاداستر در کشور،  عدم سرعت و قاطعیت برخورد با متخلفان و عدم مجازات شدید برای زمین‌خواران را از مهم‌ترین عوامل ایجاد زمین‌خواری در کشور دانست.

مدیرکل دفتر مرکزی حراست سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری به رایج‌ترین شیوه‌ها و شگردهای زمین‌خواری در کشور اشاره کرد و اظهار داشت: تصاحب و تملک اراضی از طریق جعل اسناد، تصاحب و تملک اراضی از طریق نشانه‌گذاری‌های خودساخته، تصاحب و تملک اراضی از طریق تبانی با سازمان‌های ذی‌ربط به‌واسطه پوشش‌های قانونی و موافقت‌نامه اصولی از رایج‌ترین شیوه‌ها و شگردهای زمین‌خواری است.

وی بر هوشیاری جدی مسئولان نسبت به تله‌های احتمالی سودجویان در اراضی ملی تاکید کرد وافزود: در اجرای فرامین رهبر معظم انقلاب اسلامی و در راستای برخورد قاطع با پدیده زمین‌خواری در دو سال گذشته 200 هزار هکتار از زمین‌های تصرفی ملی کشور با همکاری دستگاه‌های ذیربط از دست زمین‌خواران خارج شد.

هدایتی افزود:این اقدام با تلاش و ماموریت‌های گسترده و همکاری تنگاتنگ با دستگاه قضایی و سازمان‌های اطلاعاتی و امنیتی کشور ، ازتاریخ 17 اسفند ماه 93 تا پایان سال 95 انجام گرفت که می‌توان گفت این حرکت اقدامی بی نظیر در کشور بوده است.

وی، وظیفه حراست در تمامی ادارات منابع طبیعی کشور را پاسخگو بودن آن دانست و تاکید کرد: کارشناسان و روسای حراست و یگان حفاظت با توجه به توان علمی و دانش تخصصی که دارند باید قبل از اینکه زمین خواری در هر منطقه‌ای اتفاق بیفتد به موضوع ورود کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار