مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: تخلیه و بارگیری کالاهای تجاری کانتینری در بندر بوشهر در نیمه نخست امسال ۵۳ درصد افزایش یافت و به ۹۱ هزار تی.ایی.یو کانتینر رسید.
کد خبر: ۵۰۲۴۶۲
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۹ 03 October 2017
محمدمهدی بنچاری صبح امروز در نشست بررسی وضعیت تخلیه و بارگیری کالا در بنادر استان بوشهر با بیان اینکه 52 درصد کالای تجاری دریایی کشور در بنادر این استان جابجا می‌شود اظهار داشت: استان بوشهر در عرصه تجارت دریایی با سهم جابجایی 53 درصدی کالا در کشور رتبه نخست دارد و  پس از آن هرمزگان با 33 درصد و خوزستان با 14 درصد رتبه‌های بعدی در جابجایی کالای تجاری دریایی به خود اختصاص داده‌اند.

وی از رشد تخلیه و بارگیری کالاهای تجاری در بنادر استان بوشهر خبرداد و تصریح کرد: سال 1394 حدود 104 میلیون تن کالا دربنادر استان بوشهر تخلیه و بارگیری شد که این رقم در سال گذشته با افزایش 33 درصدی به 156 میلیون تن رسید.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با بیان اینکه در نیمه نخست امسال 82 میلیون تن کالا در بنادر استان بوشهر جابجا شده است خاطر نشان کرد:جابجایی کالاهای کانتینری به عنوان مهم‌ترین روش حمل و نقل در جهان، در بنادر استان بوشهر در نیمه نخست افزایش یافته است.

بنچاری با اشاره به افزایش تخلیه و بارگیری کالاهای تجاری کانتینری در بنادر استان بوشهر گفت:تخلیه و بارگیری کالاهای تجاری کانتینری در بندر بوشهر در نیمه نخست امسال 53 درصد افزایش یافت و به 91 هزار تی.ایی.یو کانتینر رسید.

وی با اشاره به کاهش رسوب کالا در بنادر استان بوشهر تصریح کرد: رسوب و ماندگاری کالا در بنادر به عنوان یک شاخص عملیات بندری مورد توجه است که در نیمه نخست امسال رسوب کالا در بندر بوشهر از 30 روز به 26 روز کاهش یافته است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر، جلوگیری از فعالیت شناورهای بی‌هویت را در بنادر استان بوشهر مورد اشاره قرار داد و افزود: 1200 شناور بی‌هویت در استان بوشهر شناسایی شده که مطابق با دستورالعمل تدوینی، تا پایان آبان‌ ماه این شناورها حق فعالیت دارند و از اول آذر استفاده از آنها غیر ممکن می‌شود.

بنچاری با تاکید بر هویت‌دار کردن این شناورها که بیشتر قایق‌های تفریحی و صیادی هستند بیان کرد: یک‌هزار و 200 شناور بی‌هویت استان بوشهر تا 30 آبان امسال مهلت ثبت و هویت‌دار کردن آنها دارند و در غیر این صورت اجازه فعالیت به آنها از اول آذر امسال داده نمی‌شود.

وی از رشد 8 درصدی تردد شناورها در بنادر استان بوشهر خبرداد و خاطر نشان کرد: تردد شناورها در بنادر استان بوشهر از 3800 شناور به 4100 شناور در نیمه نخست امسال رسیده که این آمار نشان دهنده رونق مناسب اقتصادی و تجاری در این استان است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار