امام جمعه کنگان گفت: امام حسین(ع) نه تنها متعلق به شیعه و سنی بلکه متعلق به بشریت و الگو و اسوه‌ای برای همه آزادگان عالم است.
کد خبر: ۵۰۱۸۵۳
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۸ 02 October 2017
مردم و هیئت‌های عزاداری شیعه و سنی شهرستان کنگان در عاشورای حسینی با شرکت در دسته‌های سینه‌زنی و زنجیرزنی در سوگ خامس آل طاها بر سر و سینه زدند.

مردم متدین و ولایت‌مدار شیعه و سنی شهرستان کنگان که مراسم عزاداری خود را با اتحاد و  هماهنگی برگزار می‌کنند ظهر امروز مراسم سوگواری خود را به خیابان‌ها کشاندند و عشق و علاقه خود را به امام حسین(ع) نشان دادند.

امام جمعه کنگان در اجتماع عزاداران شیعه و سنی روستاهای جنوبی کنگان با تسلیت عاشورای حسینی و قدردانی از حضور با شکوه  مردم این منطقه در مراسم عزاداری سیدو سالار شهیدان(ع) اظهار داشت: حضور دوشادوش اهل سنت در کنار شیعیان در مراسم عزاداری سیدالشهدا (ع) نمادی از وحدت و همدلی امت اسلامی در این خطه است.

حجت الاسلام محمود محمودی با بیان اینکه امام حسین (ع) اسوه‌ای برای همه آزادگان عالم است افزود: امام حسین (ع) نه تنها متعلق به شیعه و سنی، بلکه متعلق به بشریت و الگو و اسوه‌ای برای همه آزادگان عالم است.

وی با تقدیر از علما و برادران و خواهران اهل سنت گفت: این کار سترگ و دینی سوگواران حسینی، ضربه‌ای مهلک بر دهان دشمنان به‌ویژه گروهک تروریستی تکفیری داعش است.

در این مراسم عزاداران حسینی شیعه و سنی ضمن توزیع نذورات در ظهر عاشورا میان عزاداران حسینی و سایر اقشار مردم ناهار توزیع کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار