مجتبی یزدانی؛
معاون خدمات شهری شهرداری تهران گفت: شهرداری تهران همچون سال های گذشته تمهیداتی برای خدمت رسانی به زائران اربعن در مرز مهران اندیشیده است.
کد خبر: ۴۹۶۶۱۷
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۷ 19 September 2017
به گزارش تابناک ایلام ؛  مجتبی یزدانی روز سه شنبه در نشست مسئولان شهرداری تهران با معاون سیاسی ، امنیتی استاندار ایلام در پایانه مرزی بر لزوم هم افزایی کمیته های ستاد اربعین شهرداری تهران برای خدمت رسانی ویژه به زوار حسینی تاکید شد.
 
وی ضمن قدردانی از تمام کمیته ها و مناطق برای اقدامات برنامه ریزی شده در مرز مهران افزود: پیش بینی ها حاکی است که امسال ظرفیت حضور زوار در کربلا همزمان با اربعین حسینی نسبت به سال گذشته افزایش می یابد بنابراین باید با توان، تجهیزات و امکانات بهتری نسبت به 2 سال گذشته حضور یابیم.
 
یزدانی ابراز امیدواری کرد امسال با تمام توان، انگیزه و اشتیاق و با پایبندی به تمام تعهدات بهترین خدمت رسانی به زائرین حسینی و سایر شیعیان جهان اسلام را شاهد باشیم.
 
معاون سیاسی استانداری نیز ضمن تقدیر از تلاش شهرداری تهران گفت: این شهرداری در چند سال گذشته به عنوان استان معین در ایام اربعین منشا خدمات زیادی بودند.
 
حسین کلانتری افزود: ما بعنوان خادمان اربعین امکانات زیرساختی از قبیل آب و برق و زمین کافی در مرز در اختیار شهرداری قرار می دهیم تا زمینه خدمات مطلوب به زوار فراهم شود و زائران با خیال آسوده به کربلای معلی مشرف شوند.
 
وی تاکید کرد: تردد از مرز بین المللی مهران در ایام اربعین فقط با روادید و ویزای معتبر امکانپذیر است.
 
گفتنی است سال گذشته و در ایام اربعین حسینی بیش از 600 نیروی خدمات شهری و همچنین تجهیزات و خودروهای مکانیزه جمع آوری زباله و رفت و روب عملیات پاکسازی شهر و پایانه مرزی مهران را انجام دادند و حدود یک میلوین وعده غذایی نیز توسط این نهاد میان زائران توزیع شد.
 
مرز بین المللی مهران در جنوب باختری و فاصله 95 کیلومتری شهر ایلام کانون اصلی آمد و شد گردشگران مذهبی کشورهای عراق و ایران است.
 
در شرایط عادی بطور میانگین روزانه پنج هزار زائر از این گذرگاه مرزی تردد می کنند.
 
امنیت بالا و نزدیکی به شهرها و مکان های مقدس و بغداد پایتخت عراق از مهمترین عوامل استقبال زائران و انتخاب مهران به عنوان گذرگاه سفر به عتبات عالیات عراق است.
 
سال گذشته در ایام منتهی به اربعین حسینی 2 میلیون زائر سوگوار ایرانی و خارجی برای شرکت در راهپیمایی اربعین از طریق مرز رسمی و بین المللی مهران تردد کردند.
 
انتظار می رود در اربعین امسال شمار ورودی و خروجی زائران سوگوار برای شرکت در آیین راهپیمایی اربعین از راه مرز مهران به حدود 2 میلیون نفر برسد./م
ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار