معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: به جز چند مورد بیماری تنفسی خفیف، مورد حادی از بیماری در بین حجاج مشاهده نشد.
کد خبر: ۴۹۶۲۷۵
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۲ 19 September 2017
عبدالمحمد خواجه‌ئیان پیش از ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یک تیم ۱۲ نفره هر یک از حجاج هم استانی را در هنگام ورود، از لحاظ وجود بیماری‌های عفونی و تنفسی مورد معاینه و بررسی قرار دادند.

وی خاطرنشان کرد: این تیم متشکل از پرسنل پایگاه مراقبت بهداشتی مرزی هوایی بوشهر، پزشک و کارشناسان منتخب مرکز بهداشت شهرستان بوشهر بوده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اضافه کرد: این معاینات به منظور جلوگیری از انتقال بیماری های واگیردار از خارج به داخل کشور صورت می گیرد.

وی افزود: در این معاینات درجه حرارت بدن تمام زائران با استفاده از تب‌سنج‌های لیزری اندازه‌گیری شده و افراد تب‌دار و همچنین کسانی که سایر علایم بیماری‌های تنفسی را داشته باشند آموزش‌های لازم در رابطه با پیشگیری از انتقال بیماری را دریافت کرده و در صورت لزوم برای بررسی بیشتر به مراکز درمانی ارجاع می‌شوند.

بیش از هزار نفر زائر حج تمتع و عوامل اجرایی همراه آنان، در قالب چهار پرواز طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه به استان بازگشتند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار