مدیر امور معادن سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران گفت: براساس تدوین برنامه ششم توسعه، بیش از ۵۰ میلیارد دلار در بخش صنایع معدنی و معادن سرمایه‌گذاری می‌شود که سهم ایمیدرو ۱۸ میلیارد دلار است.
کد خبر: ۴۹۶۲۴۹
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۲ 19 September 2017
امیرعلی طاهرزاده ظهر امروز در نشست بررسی فرصت‌های سرمایه‌گذاری صنایع معدنی دشتی و تنگستان با بیان اینکه سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران جایگاه مهمی در بخش توسعه صنایع معدنی و اکتشاف مواد معدنی دارد اظهار داشت:  این سازمان برای اجرای طرح‌های احداث، توسعه، تجهیز و نوسازی صنایع تولیدی متالوژی، استخراج و فرآوری مواد معدنی و اجرای کارهای اکتشافی  برنامه‌ها و طرح‌های مهمی تدوین کرده است.

وی با اشاره به تدوین برنامه ششم توسعه در بخش اجرای صنایع معدنی و اکتشاف مواد معدنی خاطر نشان کرد: در این برنامه بیش از 50 میلیارد دلار در بخش صنایع معدنی و معادن سرمایه‌گذاری می‌شود که سهم سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران «ایمیدرو» 18 میلیارد دلار است.

مدیر امور معادن سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران با تاکید بر جذب سرمایه‌گذار در بخش صنایع معدنی گفت:در اجرای طرح صنایع معدنی مهدی‌آباد بیش از 1.5 میلیارد دلار بخش خصوصی سرمایه‌گذاری می‌کند که نشان از فعالیت‌های جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی در امور معدنی است.

طاهرزاده با بیان اینکه کشور در اکتشاف مواد معدنی، عقب است افزود: استان بوشهر در عرصه مواد معدنی دارای ظرفیت بالایی برخوردار است که باید در مسیر ایجاد زنجیره ارزش افزوده حرکت کند تا محصولات با قیمت مناسب در بازارهای بین‌المللی عرضه شود.

وی با اشاره به طرح اکتشافی مواد معدنی بیتومین و فسفات در معادن استان بوشهر افزود: در پهنه‌ای به گسترده 2400 کیلومتر مربع طرح اکتشافی مواد معدنی بیتومین و فسفات در معادن استان بوشهر اجرایی شده که توسعه صنایع معدنی در این عرصه مورد توجه قرار دارد.

مدیر امور معادن سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، مواد معدنی استان بوشهر را از نوع طبقه اول دانست و گفت: اجرای کارخانه‌های سیمان در استان بوشهر نشان از این است که مواد معدنی این استان از لحاظ ساختاری از نوع طبقه اول است.

طاهرزاده با تاکید بر توجه به کارهای پژوهشی و فناوری‌های نوین در بخش مواد معدنی افزود: سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران آمادگی لازم برای حمایت از طرح‌های پژوهشی و توانمندسازی نیروی انسانی در بخش آموزش دارد.

وی با اشاره به توانمندی استان بوشهر در امر سرمایه‌گذاری در عرصه مواد معدنی تاکید کرد: استان بوشهر به سبب داشتن ظرفیت مهم مواد معدنی، دسترسی به آبهای آزاد، انرژی ارزان و نیروی انسانی توانمند و ماهر زمینه مناسبی برای سرمایه‌گذاری در بخش صنایع معدنی دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار