مجری فاز ۱۳ پارس جنوبی با اشاره به پیشرفت ۸۹ درصد بخش خشکی فاز ۱۳ پارس جنوبی گفت: ردیف نخست شیرین‌سازی پالایشگاه فاز ۱۳ پارس جنوبی آبان امسال افتتاح می‌شود.
کد خبر: ۴۹۳۲۴۷
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۴ 13 September 2017
پیام معتمد ظهر امروز در نشست بررسی روند اجرای فاز 13 پارس جنوبی با بیان اینکه این فاز گازی با توان متخصصان داخلی طراحی و اجرایی شده است اظهار داشت: سیاست اقتصاد مقاومتی در فاز 13 پارس جنوبی متبلور شده به‌گونه‌ای که تمام مراحل طراحی و ساخت این فاز مهم گازی بدست توانایی نیروهای داخلی عملیاتی شده است.

وی با اشاره به پیشرفت 89 درصدی پالایشگاه فاز 13 پارس جنوبی افزود:  بخش خشکی  فاز 13 طرح توسعه میدان گازی پارس جنوبی، با پیشرفت 89 درصدی نخستین ردیف شیرین‌‌سازی پالایشگاه آن آبان‌ماه امسال به بهره برداری می‌رسد.

مجری فاز 13 پارس جنوبی، پیشرفت سکوها و حفاری چاه‌های گازی در این فاز را 80 درصد دانست و افزود: در بخش حفاری تعداد 38 حلقه چاه به منظور برداشت روزانه دو میلیارد فوت مکعب گاز طراحی شده که افزون بر 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی از نصب 4 سکوی دریایی در این فاز خبرداد و گفت: در بخش تاسیسات دریایی فاز 13 پارس جنوبی، چهار سکو  نصب شده که این سکوها در صدرای بوشهر ساخته شده است.

معتمد از اجرای خطوط لوله‌ زیر دریایی در فاز 13 خبرداد و خاطر نشان کرد: خطوط زیر دریایی یکی از مراحل مهم اجرای فاز 13 پارس جنوبی است که 76 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در بخش خطوط انتقال حدود 200 کیلومتر خطوط لوله 32 اینچ ایجاد شده است.

مجری فاز 13 پارس جنوبی با بیان اینکه با بهره‌برداری از این فاز گازی روزانه 50 میلیون متر مکعب گاز به ظرفیت تولید گاز کشور افزوده می‌شود افزود:  تولید روزانه80 هزار بشکه میعانات گازی و 400 تن گوگرد و سالانه یک میلیون و 100 هزار تن گاز مایع و یک‌ میلیون تن گاز اتان از دیگر  تولیدات فاز 13 پارس جنوبی است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار