مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر گفت: توجه دولت به رشد و تقویت سازمان‌های مردم نهاد بویژه در حوزه زنان، سبب شده امروز شاهد رشد ۱۲۸ درصدی این سازمانها در حوزه زنان استان بوشهر باشیم.
کد خبر: ۴۹۲۷۱۳
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۹ 12 September 2017
فاطمه هقانی بعدازظهر امروز در نشست کارگروه تخصصی امور بانوان اظهار داشت: رویکرد دولت‌های یازدهم و دوازدهم مبتنی بر تقویت مشارکت عمومی و گسترش نهادهای مدنی، پاسخگو کردن نظام سیاسی بمنظور تقویت اعتماد میان ملت و دولت و حذف نگاه امنیتی و سیاسی تشکل‌های اجتماعی بوده است.

وی با بیان اینکه ما نیز متناسب با این رویکرد برنامه‌هایی در استان بوشهر اجرا کرده‌ایم، تصریح کرد: دولت توانسته است در شکل گیری و رشد و گسترش سازمان‌های مردم نهاد و شبکه‌های تخصصی از سوی فعالان اجتماعی نقش ارزنده‌ای داشته باشد و بر همین اساس در حوزه زنان نیز رویکرد اصلی ما توسعه مشارکت مردم و تشکل‌های اجتماعی بوده است.

دهقانی بیان کرد: انجام اقداماتی نظیر فرهنگ سازی و تمهید زمینه‌های مناسب و ترغیب زنان به سازماندهی فعالیت‌ها در قالب سازمان‌های مردم نهاد، طراحی و برگزاری کارگاه‌های تخصصی و آموزشی برای سمن‌ها و مشارکت سازمان‌های مردم نهاد در طرح‌های حوزه زنان و تلاش برای توانمندسازی بانوان جامعه محلی توسط این سمن‌ها با همکاری تسهیل گران اجتماعی نشان از رشد و فعالیت خوب این سازمان‌ها در طی این چند سال دارد.

وی با بیان اینکه تلاش دولت در واگذاری امور قابل تفویض به بخش غیردولتی قابل توجه بوده است، گفت: رشد 128 درصدی تشکل‌های مردم نهاد حوزه زنان، برگزاری بیش از 30 کارگاه تخصصی و آموزشی خاص سازمان‌های مردم نهاد حوزه زنان و واگذاری بیش از 62 طرح آموزشی ویژه توانمندسازی و آگاهی بخش جوامع محلی به سازمان‌های مردم نهاد این حوزه در 4 سال اخیر نشان از جلب اعتماد سازمان‌های مردم نهاد برای همکاری با دولت و همراهی آنها برای برنامه‌های حوره بانوان دارد.

دهقانی با بیان اینکه نتیجه نهایی این امر، ایجاد اعتماد بین دولت و بدنه اجتماعی است اظهار داشت: یکی از ویژگی‌های دوران اعتدال گرایی رشد و گسترش و به نوعی ورود سازمان‌های مردم نهاد به جامعه مدنی است و سیاست‌های کلان دولت تدبیر بیانگر جهت گیری اساسی دولت در پرداختن به بخش‌های مردم نهاد، کاهش تصدی دولت و واگذاری کار به مردم است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر با اشاره به اقدامات انجام شده در بحث ورزش بانوان خاطر نشان کرد: یکی از موضوعات مرتبط با سلامت بانوان، توسعه فعالیت‌ها و فضاهای ورزشی برای این قشر است که در بخش‌های مختلف بطور مستمر پیگیری می‌شود.

وی افزود: یکی از خواسته‌های بانوان بویژه در شهرستان‌ها، توسعه زیرساخت‌های ورزشی از جمله پلاژ و استخر است که امیدواریم با همکاری و حمایت هر چه بیشتر اداره کل ورزش و جوانان، شاهد گسترش بیشتر زیرساخت‌های ورزشی از جمله پلاژ و استخر در همه شهرستان در آینده‌ای نزدیک باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار