مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر با بیان اینکه برای اجرای پروژه راه آهن بوشهر باید از فاینانس خارجی استفاده کرد گفت: پروژه راه آهن بوشهر به شیراز ۷۰۰ تا ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.
کد خبر: ۴۹۲۶۶۷
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۶ 12 September 2017
فرزاد رستمی ظهر امروز  در جمع خبرنگاران در بوشهر با اشاره به اینکه پروژه مسکن مهر در شهرستان‌های استان بوشهر اجراء شد اظهار داشت: در این راستا 35 هزار و 563 واحد مسکونی برای ساخت در شهرهای استان بوشهر طراحی شد که 500 واحد آن در دشتستان فاقد متقاضی است.

وی با بیان اینکه تاکنون بیش از 90 درصد پروژه مسکن مهر استان بوشهر تکمیل و تحویل متقاضیان شده است افزود: در نیمه نخست امسال 825 واحد مسکن مهر تکمیل و به متقاضیان در شهرهای مختلف استان بوشهر واگذار شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر از نیمه تمام بودن 4800 واحد مسکن مهر در شهرهای استان بوشهر خبرداد و گفت: چهارهزار و 827 واحد مسکن مهر در شهرهای استان بوشهر به صورت نیمه  تمام است که تلاش می‌شود تا پایان امسال بخشی از آنها به بهره برداری برسند.

رستمی با تاکید بر توجه به زیرساخت‌های مسکن مهر باقیمانده و نیمه تمام در شهرها خاطر نشان کرد: مهمترین مشکل واحدهای مسکن مهر نیمه تمام در بخش زیرساختی  از جمله شبکه فاضلاب است که تلاش می‌شود با تعامل دستگاه‌های دیگر این مشکلات برطرف شود.

وی از نیمه تمام بودن مسکن مهر در شهر بوشهر در قالب 660 واحدی بهمن یک و دو خبر داد و تصریح کرد: مشکل زیرساختی این واحدها در بخش طرح جمع‌آوری فاضلاب است که  اجرای خط انتقال و ایستگاه پمپاژ فاضلاب باید اجرا شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر پیشرفت فیزیکی پروژه 660 واحدی مسکن مهر بوشهر را بالای 80 درصد دانست و افزود: 312 واحدی ولایت از دیگر پروژه‌های مسکن مهر بوشهر مربوط به سپاه امام صادق (ع) بوشهر است که افزون بر 80 درصد پیشرفت دارد.

رستمی با بیان اینکه این دو پروژه تا پایان امسال تکمیل می‌شود به خدمات روبنایی ارائه شده در بخش مسکن مهر  پرداخت و خاطر نشان کرد: در کنار احداث واحدهای مسکونی در پروژه  مسکن مهر خدمات روبنایی شامل ساخت یک باب مدرسه درمجتمع 660 واحدی بوشهر و خانه بهداشت  در مسمن مهر برازجان اجراء می‌شود.

وی با تاکید بر توجه به خدمات  برای توسعه زیرساخت‌های رفاهی در سکونت‌گاه غیر رسمی بوشهر و  برازجان بیان کرد:  ورزشگاه چند منظوره تنگک و خانه بهداشت در رایانی بوشهر، ساماندهی دره گرمسیری برازجان، پارک محله حسین آباد برازجان از برنامه‌های مهم در توسعه زیرساخت‌ها در سکونت‌گاههای غیر رسمی در شهرهای برازجان و بوشهر است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر با اشاره به اجرای پروژه حمل و نقل ریلی در استان بوشهر گفت:  اتصال استان بوشهر به شبکه ریلی فارس از مصوبات دولت است که این مهم در دستور کار قرار دارد.

رستمی با اشاره به نیاز اعتباری خط ریلی استان بوشهر بیان کرد:  راه آهن بوشهر – شیراز 700 تا 800 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که براساس مجوز شورای اقتصاد باید از فاینانس خارجی استفاده شود.

وی با بیان اینکه این طرح با  مشارکت 85 درصدی فاینانس خارجی و 15 درصدی اعتبارات منابع داخلی اجرا می‌شود تصریح کرد: با وجود موافقت رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی با 15 درصد سهم دولت ولی فاینانس خارجی آن هنوز نهایی نشده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر  نقش مهم خط ریلی بوشهر به فارس را مهم و تاثیرگذار در اقتصاد،  معیشت و  امور رفاهی استان بوشهر دانست و افزود: پروژه راه آهن بوشهر- شیراز، آزاد راه بوشهر- شیراز و راه دسترسی جزیره نگین از جمله پروژه‌هایی است که باید از محل فاینانس خارجی اجرا شوند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار