رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات شهرستان دیر از استقرار یک موکب در کربلا خبر داد و گفت: هیئت‌های مذهبی شهرستان دیر شناسنامه‌دار شوند.
کد خبر: ۴۹۲۲۱۵
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۶ 11 September 2017
حسین چاهبندی صبح دوشنبه در نشست با مدیران کاروان‌های زیارتی، مسئولان هیئت‌های عزاداری و موکب‌ها و فرماندهان پایگاه‌های مقاومت بسیج بخش بردخون اظهار داشت: موکب‌ها و هیئت‌های عزاداری کارکرد فرهنگی خود را تقویت کنند.

وی با بیان اینکه ۱۱۰ موکب در شهرستان دیر فعالیت می کنند، افزود: همه موکب‌ها باید شناسنامه‌دار شوند و بر اساس دستورالعمل فرهنگی تلاش کنند. باورها و اعتقادات مردم در مسیر شناخت ائمه، گسترش معنویت، تقویت و اشاعه فرهنگ عاشورا به‌ویژه تبیین نهضت عاشورا قرار گیرد.

چاهبندی اضافه کرد: امسال موکبی از شهرستان دیر در کربلا مستقر است تا از مشتاقان سالار شهیدان در ایام اربعین پذیرایی کند که در این زمینه از مشارکت و همراهی مردم برای گسترش فرهنگ عاشورایی و خدمت رسانی به علاقمندان اباعبدالله الحسین(ع)بهره می برد.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات شهرستان دیر ادامه داد: مردم شهرستان دیر همواره به اهل‌بیت(ع)عشق و ارادت خالصانه داشته اند و اکنون نیز با همه وجود برای بازسازی آثار و مراکز مربوط به ائمه اطهار(ع)همکاری می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: دوستداران و عاشقان شهدای کربلا می‌توانند نذورات و هدایای خود را در اختیار شوراها قرار دهند و نیروهای کار نیز برای مشارکت نام نویسی کنند تا از وجود آنان در ایام اربعین و مواقع ضرورت و نیاز استفاده شود.

در این آیین احمد اسیری به عنوان مدیر کاروان های پیاده رواعزامی از بخش بردخون معرفی شد تا اقدامات و برنامه ریزی های لازم برای اعزام زائرین و علاقمندان حضرت امام حسین(ع)را انجام دهد.

در ادامه نمایندگان کاروان های زیارتی، مسئولان هیأت های عزاداری و موکب ها پیرامون برنامه ها و فعالیت های خود گزارش دادند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار