امام جمعه موقت بوشهر با بیان اینکه غدیر موضوع روز است گفت: در واقعه غدیر آن چیزی که مورد توجه قرار دارد ترکیب بین دین و سیاست است و پیامبر گرامی اسلام(ص) و امیرمومنان(ع) در واقعه غدیر دین را از سیاست جدا نکرد.
کد خبر: ۴۹۱۵۴۲
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۱ 10 September 2017
حجت‌الاسلام حسین دشتی ظهر امروز در آیین بزرگ جشن غدیر در مصلای جمعه بوشهر با تبریک این روز مهم و سرنوشت ساز با تاکید بر این نکته که اسلام بدون ولایت ناقص است اظهار داشت: انسان مسلمان تا اهل ولایت نباشد ایمان آن کامل نیست.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر با بیان اینکه اسلام بر 5 پایه استوار است خاطر نشان کرد: نماز، زکات، حج، روزه و ولایت از پایه‌های اسلام است و این در حالی است که بدون ولایت هیچ کدام از اعمال دیگر مورد پذیرش قرار نمی‌گیرد.

دشتی با بیان اینکه در اسلام چیزی مانند ولایت مورد توجه قرار نگرفته است تاکید کرد: ولایت بدان‌گونه اهمیت و جایگاه دارد که پیامبر بزرگوار اسلام در هنگام حج، هزاران نفر را زیر آفتاب سوزان عربستان جمع کرد تا ابلاغ ولایت به مسلمانان اعلام کند.

امام جمعه موقت بوشهر با بیان اینکه ولایت در بین علمای شیعه و سنی از جایگاه و اهمیت بسیاری برخوردار است افزود: همه علمای شیعه و سنی بر روایت «من کنت مولا فهذا علی مولا» واقف هستند و مورد پذیرش آنان قرار دارد که این نشان دهنده  جایگاه ولایت در بین مسلمانان است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر با بیان اینکه غدیر موضوع روز است گفت: در واقعه غدیر آن چیزی که مورد توجه قرار دارد ترکیب بین دین و سیاست است و پیامبر گرامی اسلام(ص) و امیرمومنان(ع) در واقعه غدیر دین را از سیاست جدا نکرد.

دشتی با بیان اینکه حکومت  نظام اسلامی آمیخته با سیاست است تاکید کرد: کسانی که دین را از سیاست جدا می‌دانند پیام غدیر را درک نکرده‌اند.

این مقام مسئول غدیر را  عامل وحدت جهان اسلام دانست و تصریح کرد: اگر شناخت کامل غدیر در جوامع اسلامی وجود داشت وضعیت امت اسلامی اینگونه نبود.

امام جمعه موقت بوشهر ولایت را رهبری جهان خلقت، آفرینش و دنیا دانست و خاطر نشان کرد: ولایت به معنای محبت، رهبریت دینی و سیاسی جامعه پنداشته شده ولی مهم‌ترین از همه که معنای چهارم آن است که ولایت  به معنای رهبری جهان خلقت، آفرینش و دنیا است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر با تاکید بر نجات مسلمانان با درک صحیح غدیر و ولایت تصریح کرد: اگر تمام ابعاد و فلسفه غدیر شناخته شود می تواند بشریت امروز را  بحران‌ها و مشکلات در ابعاد گوناگون نجات دهد.

دشتی اظهار داشت: در روز عید غدیر خم خداوند به پیامبر اکرم(ص) امر فرمود تا امیرالمومنین علی (ع) را به عنوان پرچمدار اسلام پس از خویش معرفی کند.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار