عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر خارگ با تاکید بر توجه به برطرف کردن مشکلات بانوان این جزیره گفت: برطرف کردن مشکلات اشتغال بانوان جزیره خارگ در اولویت برنامه‌ها قرار دارد.
کد خبر: ۴۹۱۵۴۰
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۱ 10 September 2017
مهدى بخشى صبح امروز در نشست با بانوان جزیره خارگ با تبریک عید سعید غدیر خم  با تاکید بر  پاسخگویی شهرداری در تحقق مطالبات مردم اظهار داشت: شهرداری‌ها برخلاف دولت درآمدهای خود را از شهروندان تامین می‌کنند لذا نخستین وظیفه این نهاد برای تداوم درآمدها و ارتقای رضایت شهروندان به منظور مشارکت با شهرداری، پاسخگویی است.

وی با تاکید بر توجه بر مطالبات مردم در حوزه شهرداری گفت: پاسخگویی به مردم در شهرها  نخستین، مهم‌ترین و بدیهی‌ترین وظیفه شهرداری‌ها است و این نهاد برای پاسخگویی نیازمند مردم است نه اینکه منت بر سر شهروندان داشته باشد.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر خارگ توجه ویژه به بانوان در همه عرصه‌ها را یک ضرورت دانست و تصریح کرد: باید فرهنگ شهروندی به اندازه‌ای ارتقا پیدا کند که نه تنها بانوان بلکه همه شهروندان احساس امنیت داشته باشند.

مهدی‌بخشی  رویکرد شورای اسلامی شهر در حق‌خواهی بانوان از فضاهای شهری را مورد اشاره قرار داد و خاطر نشان کرد: موضوع سهم‎خواهی بانوان از شهر صحیح نیست و این موضوع باید به حق‌خواهی تبدیل شود.

وی با بیان اینکه نیمی از جمعت جامعه بانوان تشکیل می‌دهند گفت: بانوان به عنوان نیمی از این جامعه مثل همه شهروندان این شهر حقوقی دارند که این حقوق با توجه به شرایط جامعه که یک شهر مذهبی، دینی، گردشگری و اسلامی است تعریف می‌شود.

عضور هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر خارگ با تاکید بر توجه به حل مشکلات این جزیره افزود: یکی از مطالبات مهم مردم جزیره خارگ، فراهم اشتغال جوانان است که این مهم  در دستور کار مسئولان صنایع  و تاسیسات نفت جزیره استراتژیک خارگ قرار بگیرد.

وی با تاکید بر توجه به برطرف کردن مشکلات بانوان این جزیره گفت: برطرف کردن مشکلات اشتغال بانوان جزیره خارگ در اولویت برنامه‌ها قرار دارد.

مهدى بخشى تصریح کرد: اعتقاد دارم که تمام فضاهای عمومی باید برای بانوان شهر امن باشد نه اینکه فضایی را جدا کنیم و بانوان تنها در یک چهار دیواری احساس امنیت کنند.

این مسئول تاکید کرد: باید فرهنگ شهروندی به اندازه‌ای ارتقاء پیدا کند که نه تنها بانوان بلکه همه شهروندان احساس امنیت داشته باشند.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر خارگ بیان کرد: به سبب عقب‌ماندگی و جبران احجاف تاریخی که به حوزه بانوان شده از برنامه‌های شورای اسلامی شهر خارگ در دوره پنجم ایجاد تبعیض مثبت در حوزه بانوان است.

وی با بیان اینکه جامعه بانوان باید موضوع استفاده از نام بانوان شهید در معابر را مطالبه کنند گفت: در حال حاضر اقدامی برای معرفی بانوانی که شهید شده‌اند انجام نشده و جامعه بانوان نیز در این خصوص مطالبه‌گری نکرده‌اند.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار