مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان بوشهر گفت: همزمان با عید سعید غدیرخم با مشارکت خیران و نیکوکاران طرح بزرگ ضیافت‌علوی در اطعام نیازمندان استان بوشهر اجرا شد.
کد خبر: ۴۹۱۵۰۹
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۷ 10 September 2017
احمد لطفی در گفت‌وگو با خبرنگار در بوشهر با تبریک عید سعید غدیر خم به برنامه‌های کمیته امداد استان بوشهر در ایام امامت و ولایت پرداخت و اظهار داشت: در این ایام 23 نوع برنامه در بخش‌های مختلف فرهنگی، آموزشی، ترویجی و رفاهی در استان بوشهر اجراء شد.

وی، رسیدگی به نیازمندان را از برنامه‌های مهم عید امامت وولایت دانست و افزود: سرکشی از خانواده سادات یکی از ماموریت‌های مهم کمیته امداد استان بوشهر است که در ایام امامت و ولایت 5 تیم و گروه ویژه، برای رسیدگی و سرکشی از این خانواده‌ها تشکیل و خدمات لازم به آنان ارائه شد.

مدیرکل کمیته امداد  امام خمینی(ره) استان بوشهر از برگزاری طرح بزرگ ضیافت‌علوی در اطعام نیازمندان خبرداد و خاطر نشان کرد:همزمان با عید سعید غدیرخم  با مشارکت خیران و نیکوکاران طرح بزرگ ضیافت‌علوی در اطعام نیازمندان استان بوشهر اجرا شد.

لطفی با اشاره به توزیع 20 هزار پرس غذا بین مددجویان کمیته امداد استان بوشهر بیان کرد: در روز عید سعید غدیر خم با همکاری و تعامل نیکوکاران بیش از 20 هزار پرس غذا بین نیازمندان تحت عنوان ضیافت علوی در استان بوشهر توزیع شد.

وی، هدف از طبخ غذا در روز غدیر را  پاسداشت واقعه غدیر دانست و افزود: عید سعید غدیرخم یکی از بزرگترین اعیاد مسلمانان است و یکی از سنت‌های حسنه در این عید، سنت اطعام مومنان و نیازمندان است.

مدیرکل کمیته امداد  امام خمینی(ره) استان بوشهر با بیان اینکه اطعام مومنان در روز عید غدیر ریشه در سنت اهل بیت عصمت و طهارت(ع) دارد گفت: نیکوکاران و خیران استان بوشهر در کنار برپایی مراسم جشن غدیر، با پخت بیش از 20 هزار پرس غذا ،عشق و ارادت خود را به اهل بیت(ع) و ولایت نشان دادند.

لطفی، هدف طبخ و توزیع غذا در روز عید سعید غدیر را حفظ سنت حسنه اطعام به ویژه اطعام فقرا عنوان کرد و افزود: امیر مومنان حضرت علی (ع) به سنت اطعام مومنان و فقرا  بسیار توجه داشتند که این سنت از سال گذشته در کمیته امداد استان بوشهر با مشارکت خیران و نیکوکاران ترویج و فرهنگ سازی و اجراء شده است.

وی با بیان اینکه بیش از 2 هزار پرس غذا در مرکز استان بوشهر توزیع شد گفت: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده از 20 هزار غذای طبخ شده توسط خیران با همکاری کمیته امداد برای مددجویان و نیازمندان، بخشی از غذاها توزیع شد و بخش دیگر بعدازظهر امروز برای کسانیکه عید غدیر را روزه گرفته‌اند توزیع می‌شود.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار