مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی از بهبود وضعیت تولید در این مجتمع خبر داد و گفت: از ابتدای امسال تاکنون شیرین‌سازی گاز در مجتمع پارس جنوبی ۱۶ درصد افزایش یافته است.
کد خبر: ۴۹۰۰۷۲
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۹ 06 September 2017
مسعود حسنی اظهار داشت: به منظور توسعه تولید در مجتمع گازی پارس جنوبی تلاش‌های خوبی صورت گرفته است و شاهد افزایش میزان تولید همه محصولات پالایشگاه‌های گاز پارس جنوبی در سال جاری هستیم.

وی از افزایش ۱۵ درصدی برداشت از مخزن مشترک پارس جنوبی طی سال جاری خبر داد و اضافه کرد: میزان برداشت از مخزن به ۶۸ میلیارد مترمکعب رسیده است.

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی ادامه داد: ۵۵ هزار میلیون مترمکعب گاز در این مجتمع شیرین‌سازی شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل دارای افزایش ۱۶ درصدی است.

افزایش تولید میعانات

وی با بیان اینکه ۵۹۰ هزار تن پروپان طی پنج ماه نخست امسال در این مجتمع تولید شده است، خاطرنشان کرد: طی این مدت ۳۵۰ هزار تن بوتان نیز در مجتمع گاز پارس جنوبی تولید شده است.

حسنی با اشاره به تولید ۲۲۰ هزار تن گوگرد در این مجتمع طی سال جاری، تصریح کرد: ۸۷ میلیون بشکه میعانات گازی نیز طی این مدت در مجتمع تولید شده است که دارای افزایش ۱۳ درصدی است.

رشد سطح صادرات

وی با اشاره به صادرات بیش از ۹۱ میلیون بشکه میعانات گازی مجتمع گاز پارس جنوبی طی سال جاری، افزود: در زمینه صادرات میعانات گازی شاهد افزایش ۱۸ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل هستیم.

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی اظهار داشت: با تلاش کارکنان این مجتمع در زمینه شاخص‌های مختلف تولیدی و صادراتی شاهد افزایش هستیم.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار