امام جمعه بوشهر با بیان اینکه صدا و سیما در حوزه معارف اسلامی و مناسبت‌های مذهبی و عزاداری‌ها نقش مهمی دارد گفت: صدا وسیما بزرگترین و فراگیرترین حسینیه عزاداری به ویژه در ایام ماه محرم و صفر است.
کد خبر: ۴۹۰۰۶۶
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۹ 06 September 2017
آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری ظهر امروز در مراسم آغاز تولید برنامه‌های معارفی ویژه محرم و صفر در صدا و سیمای مرکز بوشهر با تاکید بر نقش مهم رسانه ملی در انتقال ارزش‌ها و معارف اظهار داشت: صدا و سیما در عرصه ارائه فرهنگ الگو و انتقال آن به جامعه نقش مهم و تاثیرگذاری دارد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر، صدا و سیما را عضو اصلی خانواده‌ها دانست و تصریح کرد: صدا و سیما عضو اصلی و تاثیر گذار همه خانواده‌ها و جامعه است و قطعا می‌تواند برای حوزه معارف اسلامی و مناسبت‌های مذهبی و عزاداری‌ها فرصت طلایی ایجاد کند .

امام جمعه بوشهر با قدردانی از فعالیت‌های صدا و سیمای مرکز بوشهر در عرصه معارف دینی و مذهبی افزود: فعالیت‌های صدا و سیما هر چند آرمانی نیست اما فوق‌العاده خوب عمل کرده و در استان بوشهر شرایطی فراهم شده تا مردم در خانه‌های خود و در کنار رادیو و تلویزیون در  مراسم عزاداری حضور داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه صدا و سیما در حوزه معارف اسلامی و مناسبت‌های مذهبی و عزاداری‌ها نقش مهمی دارد گفت: صدا وسیما بزرگترین و فراگیرترین حسینیه عزاداری به ویژه در ایام ماه محرم و صفر است.

صفایی بوشهری، با اشاره به نقش مهم و تاثیرگذار عزاداری ایام شهادت سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع) در انتقال این نهضت آسمانی  خاطر نشان کرد: عزاداری مردم استان بوشهر با جذابیت قابل توجهی که دارد نقش تاثیرگذاری در انتقال فرهنگ حسینی دارد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر، تاریخ مراسم عزای حسینی در استان بوشهر را بسیار کهن و پرجاذبه خواند و افزود: عزای حسینی در استان بوشهر با سبک خاص عزاداری دارای جذابیت‌های مهمی است که مورد توجه ملت ایران و حتی جهان اسلام قرار گرفته است.

امام جمعه بوشهر مداحی استان بوشهر را در مراسم ایام شهادت سید و سالار شهیدان پرمحتوا و اثرگذار دانست و خاطر نشان کرد: تبیین و شناساندن قیام عاشورا از ویژگی‌های مداحان استان بوشهر در مراسم عزداری حسینی است.

صفایی بوشهری با بیان اینکه مداحی استان بوشهر بصیرت‌زا و معرفت‌آور است گفت: مداحی و سبک اجرایی عزای حسینی در استان بوشهر ضمن اینکه دقیق و معرفت‌زا است دارای سبک پرجاذبه است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه نام حسین(ع) با زندگی مردم استان بوشهر عجین است تاکید کرد: نام حسین(ع) با زندگی مردم استان بوشهر عجین است که نشان از توجه مردم ولایت‌مدار این استان به شناخت اهل بیت(ع) است.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار