سرپرست مدیریت فاز ۱۲ پارس جنوبی گفت: در راستای مسئولیت اجتماعی صنایع، جوانان مناطق پیرامونی پارس جنوبی برای اشتغال توانمند مهارتی می‌شوند.
کد خبر: ۴۸۹۵۱۰
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۶ 05 September 2017
محمد مهدی هاشمی ظهر امروز در نشست بررسی اجرای مسئولیت‌های اجتماعی صنایع با تاکید بر  اشتغال جوانان ساکن مناطق پیرامونی صنایع پارس جنوبی اظهار داشت: برای مسئولان صنایع مختلف در مناطق،مسئولیت‌های اجتماعی تعریف شده که یکی از آنها فراهم کردن اشتغال جوانان است.

وی با تاکید بر توانمند شدن مهارتی جوانان جویای کار در طرح‌های پارس جنوبی خاطر نشان کرد: در این راستا تفاهم‌نامه‌ای با سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای منعقد شده که متقاضیان پس از آموزش‌های لازم، وارد عرصه کسب و کار در صنایع پارس جنوبی می‌شوند.

 سرپرست مدیریت فاز 12 پارس جنوبیّ با تاکید بر توانمندسازی نیروهای پالایشگاه‌ها و سایر ذی‌نفعان از جمله مردم بومی گفت: یکی از مهم‌ترین اهداف مجتمع پارس جنوبی توانمندسازی این افراد است که در این راستا قراردادی با سازمان‌ فنی‌وحرفه‌ای استان بوشهر منعقد شده است.

هاشمی، برون‌سپاری فعالیت‌ها را یکی از برنامه‌‌های مهم وزارت نفت دانست و تصریح کرد: با برگزاری دوره‌های آموزشی مناسب بخشی از فعالیت‌ها برون سپاری می‌شود که این موضوع در فاز 12 پارس جنوبی اهمیت فراوانی دارد، چرا که این پالایشگاه به روشی جدید و با حضور پیمانکار بهره‌برداری می‌شود.

وی با بیان اینکه رویکرد ما در این دوره‌ها عملیاتی است و تنها مهارت‌آموزی ملاک نیست افزود: از حوزه‌هایی که باید به‌صورت جدی برای یادگیری آن تلاش شود، حوزه بهره‌برداری است که پیش از این کمتر در این بخش ورود شده، به‌خصوص که در پالایشگاه نهم این بخش برون‌سپاری شده و نیازمند توجه بیشتر و توانمندسازی نیروها است.

سرپرست مدیریت فاز 12 پارس جنوبی با بیان اینکه بر اساس برنامه‌های وزارت نفت، دوره‌هایی متناسب با نیازهای سازمانی و عملیاتی تعریف می‌شود اظهار داشت: این کار سبب افزایش توان سازمان فنی و حرفه‌ای کشور از یک سو و از طرفی دیگر نیروهای شاغل در فاز 12 و نیروهای بومی منطقه می‌شود، که بعدها در پالایشگاه مشغول کار می‌شوند.

هاشمی برگزاری این دوره‌‌های مهارتی را  سبب جذب نیروهای با تخصص دانست و افزود: متخصصان پالایشگاه فاز 12 پارس جنوبی این آمادگی را دارند که در سطح توانمندسازی اساتید نیز اطلاعاتی را در اختیار سازمان فنی و حرفه‌ای قرار دهند تا توانمندی و اطلاعات آن‌ها نیز نسبت به پالایشگاه افزوده شود.

وی با بیان اینکه جلسات تخصصی بین واحد آموزش پالایشگاه و سازمان در حال برگزاری است،گفت: واحدهای عملیاتی مختلف شامل بهره‌برداری و تعمیرات و HSE و  دیگر عرصه‌ها در حال تهیه اطلاعات برای آموزش و یادگیری یک مهارت عملیاتی هستند.

 سرپرست مدیریت فاز 12 پارس جنوبی با بیان اینکه مسئولیت‌های اجتماعی در وزارت نفت بسیار دارای اهمیت بوده  تصریح کرد: شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی در این راستا گام‌های مهمی برداشته که همکاری و برگزاری این دورها برای توانمندی مردم منطقه و به‌کارگیری این افراد در فازهای جدید پارس جنوبی از جمله این موارد است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار