مدیرکل روستایی و امور شوراهای استانداری بوشهر گفت: در راستای کارآفرینی و اشتغال‌زایی و ایجاد رونق اقتصادی در روستاها، تعاونی‌های مختلف تولیدی، خدماتی و کشاورزی در روستاهای استان بوشهر راه‌اندازی می‌شود.
کد خبر: ۴۸۹۵۰۷
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۲ 05 September 2017
بهرام نکیسا ظهر امروز در مراسم افتتاح نمایشگاه توانمندی‌ شرکت‌های تعاونی صنایع دستی استان بوشهر، ظرفیت  تولیدی و اشتغال‌زایی روستاهای استان بوشهر را بسیار توانمند دانست و اظهار داشت: استان ساحلی بوشهر با داشتن زیرساخت‌های لازم در عرصه تولید، از قابلیت مهم اشتغال‌زایی و تولیدی برخوردار است که در این عرصه برنامه‌های لازم تدوین شده است.

وی، روستا را خاستگاه اصلی کارگروهی و تعاون دانست و تاکید کرد: امروزه بیش از پیش به فرهنگ کار جمعی به منظور تولید، رونق کسب و کار در جامعه نیاز است که این مهم با تشکیل تعاونی‌ها و تشکل‌‌های مردمی محقق می‌شود.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری بوشهر عناصر توسعه فرهنگ تعاونی در روستاها را مورد اشاره قرار داد و  تاکید کرد: همکاری،  مشارکت، مسئولیت اجتماعی و توجه به جامعه و دیگران ازجمله عناصر فرهنگ تعاونی است.

نکیسا، روستا را از عناصر مهم توسعه دانست و گفت: نیاز است روحیه تعاونی بیش از پیش در روستا جدی گرفته شود زیرا به عنوان یکی از عناصر مهم توسعه تلقی می‌شود.

وی با تاکید بر این نکته که روستا، قطب تولید و اشتغال است خاطر نشان کرد: برای رسیدن به توسعه روستایی که  یکی از قطب‌های تولید و اشتغال روستا است، این مهم به عنوان الگوی موفق کار گروهی و مشارکتی می‌تواند مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری بوشهر، نقش مهم توسعه تعاونی‌ها در ابعاد مختلف جامعه روستایی را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: با تقویت تعاونی‌های روستایی شاهد کاهش نقش دولت در امور روستاها و تمرکززدایی در سطوح مختلف مدیریت خواهیم بود.

نکیسا با تاکید بر توجه به ظرفیت‌های تولیدی در روستاها تصریح کرد: با رویکرد توجه به تولید و صنایع‌دستی تحول و دگرگونی اقتصاد روستایی تنها با راهکارهای مشارکتی و راهبردهای سازمان‌های محلی و نگاه خاص به کار تعاونی و مشارکتی محقق می‌شود‌.  

وی، حمایت از فعالیت‌های تولیدی و اشتغال‌زایی در روستاها را مورد تاکید قرار داد و گفت: دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری بوشهر حمایت از تولید و اشتغال در روستا را اولویت برنامه های کاری خود قرار داده است.

نکیسا تأکید کرد: نخبگان، صاحب نظران وصاحبان ایده در روستاها با استراتژی تمرکززدایی و کار مشارکتی و تعاونی موجبات کارآفرینی و اشتغالزایی را فراهم کنند و روستاها را در مسیر توسعه پایدار قرار دهند .  

مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری بوشهر خاطر نشان کرد: در راستای کارآفرینی و اشتغالزایی و ایجاد رونق اقتصادی در روستاها، تعاونی‌های مختلف تولیدی، خدماتی و کشاورزی در روستاهای استان بوشهر راه‌اندازی می‌شود.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار