مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر گفت: براساس تدوین برنامه ۵ ساله در راستای ظرفیت‌های اشتغال‌زایی و تولیدی مناطق، ۱۹.۶ میلیون نفر ساعت در استان بوشهر آموزش مهارتی ارائه می‌شود.
کد خبر: ۴۸۸۹۱۰
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۴ 04 September 2017
عبدالرسول کازرونی صبح امروز در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان بوشهر با اشاره با تدوین برنامه 5 ساله آموزش‌های مهارتی استان بوشهر اظهار داشت: بر اساس این برنامه همه افراد از 15 سال به بالا به صورت رایگان مهارت‌آموزی می‌شوند.
 
وی از اجرای طرح مهارت‌آموزی در محیط واقعی کار خبرداد و تصریح کرد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده امسال 790 نفر در محیط‌های واقعی کار در استان بوشهر مهارت‌افزایی می‌شوند که تاکنون 139 نفر جذب شده‌اند.
 
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر با اشاره به طرح کارورزی دانش‌آموختگان دانشگاهی بیان کرد: در اجرای طرح کارورزی دانش‌آموختگان دانشگاهی 2 هزار و 790 نفر با مشارکت اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در  اصناف گوناگون جذب و مهارت‌آموزی می‌شوند.
 
کازرونی با بیان اینکه طرح کارورزی با هدف جذب فارغ‌التحصیلان دانشگاهی بیکار از مقطع کاردانی تا مقطع دکتری در استان ‌اجرا شده گفت:همه فارغ التحصیلان بیکار و جوانان جویای کار با ثبت نام در این طرح  ضمن مشمول بیمه حوادث شده و دریافت دستمزد، کارفرمایان از پرداخت حق بیمه معاف می‌شوند.
 
وی، با اشاره به فعالیت 15 مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای در استان افزود: علاوه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای دولتی،  پایگاه‌های تخصصی مهارتی در 124 آموزشگاه بخش خصوصی ایجاد شده که امسال آموزش‌های مهارتی بر اساس ظرفیت‌های مناطق ارائه می‌کنند.
 
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر  با اشاره به اینکه 19.6 میلیون نفر ساعت در استان بوشهر آموزش مهارتی ارائه می‌شود خاطر نشان کرد: براساس تدوین برنامه 5 ساله در راستای ظرفیت‌های اشتغال‌زایی و تولیدی مناطق، 19.6 میلیون نفر ساعت در استان بوشهر آموزش مهارتی ارائه می‌شود.
 
کازرونی، بیان کرد: امسال 3.5 میلیون نفر ساعت آموزش مهارتی در مناطق مختلف استان بوشهر ارائه می‌شود.
 
وی با اشاره به اعتبارات اختصاص یافته در عرصه مهارت‌آموزی افزود: امسال 86.4 میلیارد ریال برای اجرای طرح‌های مهارت‌آموزی در استان بوشهر تصویب شده است.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار