سرپرست مدیریت فاز ۱۲ پارس جنوبی گفت: با راه‌اندازی ۴ کمپرسور پیشرفته با توان متخصصان داخلی، در پالایشگاه نهم پارس جنوبی، هدر روی گاز در فاز ۱۲ این میدان گازی کاهش می‌یابد.
کد خبر: ۴۸۸۸۹۷
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۴ 04 September 2017
محمدمهدی هاشمی صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به عملیاتی‌شدن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در پالایشگاه‌های فاز 12 پارس جنوبی اظهار داشت: کارکنان پالایشگاه نهم مجتمع گاز پارس جنوبی با توانمندی تخصصی، در بخش‌های مختلف طراحی، ساخت، نصب و راه‌اندازی سیاست اقتصاد مقاومتی را  عملیاتی کردند.

وی، خودکفایی در ساخت و تعمیرات قطعات فاز 12 پارس جنوبی را  مورد اشاره قرار داد و  تصریح کرد: در طراحی، ساخت، نصب و تعمیرات قطعات پالایشگاه نهم با توان متخصصان داخلی در فاز 12 میدان گازی پارس جنوبی گام مهمی برداشته شده است.

سرپرست مدیریت فاز 12 پارس جنوبی از راه‌اندازی 4 کمپرسور  پیشرفته در پالایشگاه نهم مجتمع گاز پارس جنوبی خبرداد و خاطر نشان کرد: با هدف کاهش آلودگی محیط زیست، با تلاش متخصصان و با تکیه بر توان داخلی 4 کمپرسور OFF GAS جدید در پالایشگاه نهم مجتمع گاز پارس جنوبی راه‌اندازی می‌شود.

هاشمی با بیان اینکه بخشی از فعالیت‌های مجتمع از ابتدای راه‌اندازی به رفع نواقص موجود پس از تحویل پالایشگاه مربوط است تصریح کرد: در همین راستا و با توجه به نقش کمپرسورهای OFF GAS در پالایشگاه نهم به خصوص در حوزه محیط زیست، 4 عدد از این کمپرسور راه‌اندازی می‌شود.

وی با اشاره به راه‌‌اندازی 2 کمپرسور در پالایشگاه فاز 12 پارس جنوبی بیان کرد: پالایشگاه نهم پارس جنوبی دارای شش کمپرسور OFF GAS است، که 2 کمپرسور آن راه‌اندازی شده است.

سرپرست مدیریت فاز 12 پارس جنوبی، کاهش هدرروی گاز را از مزایای کمپرسورهای پیشرفته دانست گفت: با راه‌اندازی 4 کمپرسور پیشرفته با توان متخصصان داخلی، در پالایشگاه نهم پارس جنوبی، هدرروی گاز در فاز 12 این میدان گازی کاهش می‌یابد.

وی با بیان اینکه این کمپرسورها سبب بازگرداندن بخشی از گاز به پروسه تولید و کاهش آلودگی محیط زیست می‌شوند، تصریح کرد: با توجه به اهمیت موضوع کمیته‌ای برای تسریع این کار تشکیل شده و مداوم این موضوع رصد می‌شود.

سرپرست مدیریت فاز 12 پارس جنوبی، از راه‌اندازی نخستین کمپرسور در پالایشگاه نهم خبرداد و افزود: از 4 کمپرسور یاد شده، نخستین کمپرسور آن در پالایشگاه نهم راه‌اندازی شده و 3 کمپرسور دیگر که نقش یدک دارند تا پایان مهر ماه راه‌اندازی می‌شوند.

هاشمی بیان کرد:شش کمپرسور پروپان از کمبودهای پالایشگاه بوده که در حال حاضر پیمانکار آن در حال طراحی برای نصب آن‌ها است.

وی با بیان اینکه در این بخش نیز به سبب اهمیت موضوع و تسریع در برنامه بخشی از کار توسط نیروهای پالایشگاه انجام می‌شود، اظهار امیدواری کرد: تمام این کمپرسورها در پالایشگاه نهم پارس جنوبی در مهرماه راه‌‌اندازی ‌شوند.

سرپرست مدیریت فاز 12 پارس جنوبی، با تاکید بر تامین گاز از این فاز پارس جنوبی در فصل سرما تصریح کرد:  به‌زودی نواقص بخش‌های EPC1 و EPC3 رفع می‌شوند و پالایشگاه نهم برای تولید مستمر و پایدار گاز در فصل سرما آمادگی لازم  ایجاد می‌شود.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار