وزیر آموزش و پرورش گفت: برای شخص بنده هنوز این سوال مطرح است که چه ضرورت داشته است اتوبوس دانش‌آموزان هرمزگان آن وقت شب حرکت کند.
کد خبر: ۴۸۸۳۲۱
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۶ 03 September 2017
به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، سید محمد بطحایی در رابطه با حادثه تصادف اتوبوس دانش‌آموزان هرمزگانی و ایرادات مربوط به برگزاری این اردو اظهار کرد: دیروز به همراه تعداد از همکاران در آموزش و پرورش به شهرستان داراب سفر کرده و موضوع را از نزدیک بررسی کردم که در این رابطه غفلت‌هایی وجود داشته است.

وی افزود: باید آئین‌نامه اردوهای دانش‌آموزی بازنگری شود و پلیس راهور نیز با جدیت بیشتری اتوبوس‌هایی که وظیفه جا‌به‌جایی دانش‌آموزان در اردو را بر عهده دارند مورد بررسی و نظارت قرار دهد. همچنین آموزش و پرورش باید به مربیان برای افزایش امنیت سفر اموزش‌های بیشتری ارائه دهد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: امروز تیمی را در وزارتخانه تشکیل دادیم که شامل کارشناسان و معاونان است، این تیم دستورالعمل اردوهای دانش‌آموزی را بازنگری می‌کند تا مواردی که احتمال حادثه ایجاد می‌کنند، برطرف شود. همچنین در تدوین دستور العمل جدید از پلیس راهور کمک می‌گیریم تا استانداردهای مورد نیاز تدوین شود.

بطحایی در پاسخ به این پرسش که آیا مدیران مدارس بر کیفیت اتوبوس‌های مورد استفاده در اردوهای دانش‌آموزی و انتخاب راننده اعمال نظر دارند، افزود: در رابطه با اردوهای دانش‌آموزی ضوابط کامل از قبل وجود داشته که ملاک عمل است؛ اما در حادثه اخیر آنچه مورد کم توجهی قرار گرفته این است که در مسیر پرترددی همچون جاده بندرعباس به شیراز اتوبوس نباید در شب حرکت می‌کرد و از همکارانم خواسته‌ام تا بررسی کنند حرکت شبانه اتوبوس در وقوع حادثه چه مقدار تاثیر داشته است. از سوی دیگر سایر عوامل دخیل در این رابطه باید شناسایی شوند و با متخلفان برخورد جدی خواهد شد.

وی عنوان کرد: آئین نامه و ضوابط اردوهای دانش‌آموزی مطابق با شرایط جدید تدوین خواهد شد و استانداردهای بهتری در نظر گرفته می‌شود. اما بنده هنوز پاسخ نگرفته‌ام که چه ضرورتی داشته است اتوبوس حامل دانش‌آموزان هرمزگانی آن وقت شب حرکت کند و اگر حرکت در شب اتفاق نمی‌افتاد ممکن بود تا حادثه‌ای رخ ندهد. بنابراین باید دلایل این بی‌تدبیری مشخص شود.

وزیر آموزش و پرورش افزود: آئین‌نامه جدید اردوهای دانش‌آموزی قبل از شروع سال تحصیلی جدید نهایی شده و در صورت نیاز به تصویب شورای عالی آموزش و پرورش می‌رسد و تا زمان تدوین آئین نامه جدید حرکت اتوبوس‌های حامل دانش‌اموزان در شب ممنوع است و باید از قطار برای جابه‌جایی آنها استفاده کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار