نماینده استان بوشهر در شورای عالی استان‌ها گفت: در راستای توسعه ظرفیت‌های تولیدی و اشتغال‌زایی توسعه مشاغل خانگی در اولویت برنامه‌های استان بوشهر قرار دارد.
کد خبر: ۴۸۸۳۱۸
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۶ 03 September 2017
سیدعلی‌اکبر فاطمی ظهر دیروز در نشست با سرپرست  مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای دشتی با تاکید بر نقش مهم آموزش در ایجاد تخصصی کاربردی اظهار داشت: ارائه آموزش‌های تخصصی و کاربردی فنی و حرفه‌ای نیاز امروز جامعه است.

وی با اشاره به نقش مهم مهارت‌افزایی در ایجاد اشتغال افزود: آموزش‌های فنی وحرفه ای افراد را به سمت خوداتکایی، مهارت افزایی، توانمندسازی و در نهایت اشتغال سوق می‌دهد و این آموزش‌ها از امیدهای اشتغال کشور است.

نماینده استان بوشهر در شورای عالی استان‌ها با عنوان اینکه یکی از مشکلات شهرستان دشتی بیکاری است، خاطرنشان کرد: آموزش‌های فنی حرفه‌ای راهگشا و کمک کاری بزرگ برای دولت محسوب می‌شود تا افراد را به سمت خوداتکایی، مهارت افزایی، توانمندسازی و در نهایت اشتغال هدایت کنند.

فاطمی با تأکید بر حمایت و توسعه مشاغل خانگی بیان کرد: مشاغل خانگی فرصتی است که می‌توان با کمترین هزینه، شغل پایدار و ثابت ایجاد کرد و برای فعال شدن آن باید مسئولان نهایت تلاش خود را به کار برند.

سرپرست مرکز آموزش فنی و حرفه ای دشتی نیز با اشاره به عوامل کارایی و اثربخشی در توسعه و ارتقای سطح علمی هر سازمان، گفت: ساز و کاری که می‌توان به وسیله آن به منابع انسانی اهمیت داد و از آن به عنوان یک سرمایه بی‌پایان و پایدار برای بهره‌وری و پویایی سازمان بهره‌ گرفت آموزش به منظور توسعه نیروی انسانی است.

محمد جواد کاشفی بر نقش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در توانمندسازی جوانان و افزایش خودباوری آنان تاکید کرد و اظهار داشت: برگزاری دوره‌های مرتبط با روستائیان در روستاها برای اشتغال‌زایی و امید دادن بیشتر به مردم برای ماندگاری در روستا از برنامه‌های آموزش فنی و حرفه‌ای امسال است.

وی توسعه نیروی انسانی ماهر و متخصص به منظور ایجاد زمینه‌های اشتغال و کارآفرینی را نیاز مبرم جامعه دانست و خاطرنشان کرد: فراگیری مهارت علاوه بر جنبه‌های فنی و بالا بردن اعتماد به نفس، فرد را برای حضور موثر در بازار کار آماده می‌کند و در مجموع انتظار می‌رود که فرآیند توانمندسازی در نهایت به ارتقای سطح کیفی زندگی شخصی جامعه هدف نیز کمک ‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار