مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر گفت: در راستای توانمندسازی مهارتی و اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی، امسال ۳ هزار فرصت شغلی ویژه مددجویان کمیته امداد استان بوشهر ایجاد می‌شود.
کد خبر: ۴۸۶۵۶۳
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۰ 30 August 2017
احمد لطفی ظهر امروز در نشست بررسی وضعیت اشتغال مددجویان این نهاد با ارائه گزارشی از برنامه‌های کمیته امداد در ایجاد فرصت‌های شغلی برای مددجویان تحت حمایت اظهار داشت: توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت از مهم‌ترین اهداف کمیته امداد است که تلاش می‌شود با همکاری بانک‌های عامل گام‌های موثری برای خوداتکایی مددجویان برداشته شود.

وی با بیان اینکه اشتغال پایدار زمینه‌ساز توانمندسازی خانوارهای تحت حمایت است و سبب خروج آن‌ها از چرخه حمایتی کمیته امداد می‌شود، تاکید کرد: در راستای توانمندسازی مهارتی و اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی، امسال 3 هزار فرصت شغلی ویژه مددجویان کمیته امداد استان بوشهر ایجاد می‌شود.

لطفی با اشاره به پرداخت تسهیلات کم بهره بانکی و امدادی بیان کرد: برای ایجاد این تعداد شغل افزون بر 349 میلیارد ریال اعتبار بانکی و 194 میلیارد و 380 میلیو ن ریال اعتبار امدادی در نظر گرفته شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر با بیان اینکه مددجویان تحت حمایت این نهاد ظرفیت‌ و استعدادهای زیادی در زمینه‌های مختلف دارند، خاطرنشان کرد: با برنامه‌ریزی و ایجاد زمینه‌های آموزشی و توزیع و تخصیص این حجم از اعتبارات به جامعه هدف، پیش بینی می‌شود فرصت‌های  شغلی خوبی برای خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد استان فراهم شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت‌های استان، بیشتر طرح‌های اشتغال‌زایی در زمینه‌های کشاورزی، دامپروری، شیلات، صنایع‌دستی، فعالیت‌های صنعتی و معدنی و خدمات است.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر با بیان اینکه فراهم‌کردن امکانات لازم به منظور توانمندسازی، خودکفایی و استقلال اقتصادی خانواده‌های نیازمند از طریق استعداد‌سنجی، مهارت‌آموزی، اعطاء وام و ایجاد اشتغال ایجاد می‌شود گفت: طرح‌های اشتغال کمیته امداد طبق استعداد و علاقه مددجویان و همچنین ظرفیت‌های استان اجرا می‌شود تا هیچ خللی در روند توانمندسازی خانواده‌ها ایجاد نشود.

لطفی ابراز امیدواری کرد که با اجرای این طرح‌ها بتوانیم برای توانمند سازی و خودکفایی خانواده‌های نیازمند به اهداف پیش بینی شده در این بخش از خدمات کمیته امداد تا پایان سال دست یابیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار